Zbyt drastyczna kampania antyaborcyjna

Rodzice skarżą się policji i prokuraturze na billboardową kampanię informacyjną.

Aktualizacja: 05.09.2016 22:11 Publikacja: 04.09.2016 18:55

Aktywiści fundacji Pro – prawo do życia wykorzystywali zdjęcie z billboardów w czasie pikiety przed

Aktywiści fundacji Pro – prawo do życia wykorzystywali zdjęcie z billboardów w czasie pikiety przed Uniwersyteckim Szpitalem we Wrocławiu w sierpniu 2016

Foto: materiały prasowe

Na rodzicielskich forach internetowych wrze. Powodem są billboardy, które w ramach kampanii „Aborcja zabija. Politycy mogą powstrzymać mordowanie" pojawiły się w Krakowie i Poznaniu. Na fotografiach jest martwy 11-tygodniowy płód w plamie krwi ułożony na ludzkiej dłoni. Organizatorem akcji jest Fundacja Pro – Prawo do Życia. Autorzy chcą, by obywatele namawiali posłów do głosowania za całkowitym zakazem aborcji w Polsce.

Ale o ile dorosły człowiek jest w stanie zrozumieć to przesłanie, o tyle kilkuletniemu dziecku może być trudno. – Jak wytłumaczyć znaczenie takiej fotografii kilkuletniemu dziecku? – pytają rodzice w sieci.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Społeczeństwo
Sondaż: Rok rządów Donalda Tuska. Polakom żyje się lepiej, czy gorzej?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Społeczeństwo
Syryjczyk w Polsce bez ochrony i w zawieszeniu? Urząd ds. Cudzoziemców bez wytycznych
Społeczeństwo
Ostatnie Pokolenie szykuje „wielką blokadę”. Czy ich przybudówka straci miejski lokal?
Społeczeństwo
Pogoda szykuje dużą niespodziankę. Najnowsza prognoza IMGW na 10 dni
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Społeczeństwo
Burmistrz Głuchołaz: Odbudowa po powodzi odbywa się sprawnie