Zakończyła się druga edycja tego konkursu. Jego celem jak mówią organizatorzy jest „wyłonienie najbardziej szkodliwej dla polskiego krajobrazu reklamy lub budynku w najbardziej spektakularny sposób obwieszonego reklamami".
Do tegorocznej edycji zgłoszono 57 obiektów z całej Polski - od Kołobrzegu po Tychy., które w sumie zebrały 1575 głosów. A laureata wybrano spośród 10 propozycji, które otrzymały największą liczbę głosów w głosowaniu internetowym. To z nich eksperci wybrali zwycięzcę
Tytuł Miastoszpeciciela 2014 przypadł PKO BP za systematyczne zasłanianie wielkoformatowymi reklamami budynku warszawskiej Rotundy przy ul. Marszałkowskiej.
Komisja uznała, że zasłanianie budynku Rotundy płachtą reklamową stanowi rażący przykład oszpecania przestrzeni miejskiej w jednym z najbardziej ruchliwych, reprezentacyjnych miejsc w mieście.
Poza tym eksperci zwrócili uwagę na to, że PKO BP jest spółką z udziałem skarbu państwa i z tego powodu firma powinna przykładać większą wagę do wartości ważnych dla społeczeństwa, takich jak wspólna przestrzeń i piękno krajobrazu. - Jeśli jednak jedynym celem firm lub instytucji z autorytetem jest osiąganie zysku, trudno wymagać od drobnych przedsiębiorców czy najemców lokali, aby stosowali się do dobrych zasad lokowania reklam i szyldów – podkreślają organizatorzy konkursu.