Cukierki z alkoholem będą traktowane jak piwo?

Słodycze z alkoholem powinny zniknąć z kiosków i być traktowane jak np. piwo – uważa rządowa agencja.

Aktualizacja: 02.10.2015 09:13 Publikacja: 01.10.2015 21:11

Według PARPA niektóre cukierki z alkoholem mogą być sprzedawane jedynie na stoiskach monopolowych. F

Według PARPA niektóre cukierki z alkoholem mogą być sprzedawane jedynie na stoiskach monopolowych. Fot. Andrey Rudakov

Foto: Bloomberg

– Zawiadomiliśmy warszawski ratusz, prokuraturę, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Izbę Celną – mówi Krzysztof Brzózka, dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. To efekt wizyty urzędników PARPA w jednym ze sklepów spożywczych. Kupili tam czekoladki Vodka fińskiej firmy Fazer.

Według urzędników powinny być one sprzedawane na stoiskach z alkoholem i zostać objęte akcyzą. Powód? Prawo nakłada taki wymóg na napoje o zawartości powyżej 4,5 proc. alkoholu. A z etykiety na czekoladkach wynika, że w jednym ze smaków zawartość alkoholu wynosi 4,8 proc.

Tylko czy pralinki mogą być traktowane jak alkohol? Zdaniem PARPA wynika to z ustawowej definicji napoju alkoholowego. Mówi ona, że jest nim „produkt przeznaczony do spożycia, zawierający alkohol etylowy pochodzenia rolniczego w stężeniu przekraczającym 0,5 proc.". Urzędnicy twierdzą, że skoro mowa jest o „produkcie", a nie „cieczy", napojem alkoholowym może być też pomadka.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Społeczeństwo
Sondaż: Jak Polacy oceniają operację wojskową Izraela przeciw Iranowi?
Społeczeństwo
Elektryczna hulajnoga to nie dziecinna zabawka – bywa zabójcza
Społeczeństwo
Sondaż: Ilu Polaków boi się, że sztuczna inteligencja odbierze im pracę?
Społeczeństwo
Parada Równości 2025 w Warszawie. Tęczowe platformy przejechały przez centrum
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Społeczeństwo
Parada Równości przeszła ulicami Warszawy. Nie obyło się bez incydentów