Badanie: Coraz więcej Amerykanów "niezwiązanych z religią"

Z danych zebranych przez Pew Research Center w latach 2018-2019 wynika, że coraz więcej Amerykanów identyfikuje się jako "niezwiązani z religią". Spada odsetek Amerykanów identyfikujących się jako katolicy i protestanci - informuje amerykański "Newsweek".

Aktualizacja: 18.10.2019 06:33 Publikacja: 18.10.2019 05:32

Badanie: Coraz więcej Amerykanów "niezwiązanych z religią"

Foto: stock.adobe.com

arb

Pew Research Center przygotował raport na temat praktyk religijnych Amerykanów.

"Religijny krajobraz USA gwałtownie się zmienia" - czytamy w raporcie. W ciągu dziesięciu lat odsetek Amerykanów identyfikujących się jako chrześcijanie zmniejszył się o 12 punktów procentowych - do poziomu 65 proc. - odnotowuje Pew Research Center.

Odsetek katolików w USA zmniejszył się z 23 do 20 procent, a odsetek protestantów - z 51 do 43 proc.

Spośród kościołów chrześcijańskich w USA na stałym poziomie utrzymuje się jedynie odsetek wyznawców Kościoła Jezusa Chrystusa Świętych w Dniach Ostatnich.

Największy wzrost w ciągu dekady odnotowano w grupie "nie wyznających żadnej konkretnej religii" lub "niereligijnych" - odsetek takich osób zwiększył się w ciągu 10 lat o pięć punktów procentowych (do 17 proc.).

Pew Research Center odnotowuje, że odsetek osób niereligijnych rośnie w każdej części kraju.

Spośród grupy "niezwiązanych z żadną religią" osób 5 proc. stanowią agnostycy a 4 proc. - ateiści.

7 proc. mieszkańców USA to wyznawcy religii innych niż chrześcijaństwo - 2 proc. stanowią Żydzi, 1 proc. muzułmanie, 1 proc. wyznawcy hinduizmu, a 1 proc. buddyzmu. 3 proc. wyznaje inne religie.

Społeczeństwo
Wojna przebudziła Ukraińców. Żegnają się z językiem rosyjskim
Społeczeństwo
Nie żyje najstarsza osoba na świecie. Inah Canabarro Lucas miała 116 lat
Społeczeństwo
Sondaż: Amerykanie niezadowoleni z polityki gospodarczej Donalda Trumpa
Społeczeństwo
Zadowolony jak Rosjanin w czwartym roku wojny
Społeczeństwo
Hiszpania pokonana w pięć sekund. Winę za blackout ponoszą politycy?
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku