Procedura kwalifikacyjna związana z naborem do pracy w policji jest zbyt kosztowna – twierdzi Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Zaproponowało właśnie nowelizację [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=238557]rozporządzenia z 30 sierpnia 2007 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do służby w policji (DzU nr 170, poz. 1202)[/link].
[srodtytul]Ogłoszeń nie będzie[/srodtytul]
Resort proponuje rezygnację z wymogu obligatoryjnego zamieszczania w dzienniku ogólnopolskim ogłoszenia o naborze. Ogłoszenia takie mają być umieszczane na stronie internetowej i w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Głównej Policji, a potem na stronach odpowiednich komend i w urzędach pracy.
Przełożony prowadzący postępowanie kwalifikacyjne będzie mógł wstrzymać przyjmowanie dokumentów kandydatów, jeśli się okaże, że ich liczba znacznie przekracza minimalną liczbę planowanych etatów. Poza tym przeprowadzenie testu psychologicznego określającego predyspozycje intelektualne i osobowościowe będzie możliwe tylko w stosunku do osób, które uzyskały pozytywną ocenę sprawności fizycznej.
– Wszystko, co służy zminimalizowaniu kosztów postępowania kwalifikacyjnego do służby w policji, jest rozwiązaniem rozsądnym. Tak też oceniamy projekt zmian w rozporządzeniu – mówi Tomasz Krzemieński, wiceprzewodniczący Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Policjantów.