W tym samym terminie doroczne oświadczenie składają zastępca wójta, sekretarz i skarbnik gminy, kierownik gminnej jednostki organizacyjnej, osoba zarządzająca i członek zarządu gminnej osoby prawnej oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta. Oświadczenie takie należy złożyć według stanu majątku na 31 grudnia roku poprzedniego. Trzeba dołączyć do niego również kopię zeznania podatkowego (PIT).
[srodtytul]Co wpisujemy[/srodtytul]
Oświadczenie majątkowe dotyczy majątku odrębnego oraz majątku objętego małżeńską wspólnością majątkową. [b]Oświadczenie zawiera w szczególności informacje o zasobach pieniężnych, nieruchomościach, posiadanych udziałach i akcjach w spółkach handlowych.[/b] Należy poinformować także o nabytym od Skarbu Państwa, innej państwowej osoby prawnej, jednostek samorządu terytorialnego, ich związków lub od komunalnej osoby prawnej mienia, które podlegało zbyciu w drodze przetargu. Jeżeli samorządowcy zasiadają we władzach spółek handlowych lub prowadzą działalność gospodarczą, to również te fakty należy zawrzeć w oświadczeniu. Ponadto należy w nim zamieścić informacje o posiadanym mieniu ruchomym o wartości przekraczającej 10 tys. zł.
W oświadczeniu zamieszczamy również informacje o dochodach, które osiągane są z tytułu zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej. Podać tutaj należy szczegółowe kwoty osiągane z każdego tytułu. Należy również zamieścić informację o zobowiązaniach pieniężnych wartości powyżej 10 tys. zł., w szczególności o zaciągniętych kredytach i pożyczkach oraz o warunkach, na jakich zostały zaciągnięte.
[srodtytul]Majątkowa wspólnota małżeńska[/srodtytul]