Audyt przeprowadza się na zasadach określonych w [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=325303]ustawie z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (DzU nr 157, poz. 1240) [/link]oraz wydanego na jej podstawie [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=340624]rozporządzenia ministra finansów z 1 lutego 2010 r. w sprawie przeprowadzania i dokumentowania audytu wewnętrznego (DzU nr 21, poz. 108)[/link].
[srodtytul]Kto prowadzi[/srodtytul]
Jak wynika z art. 274 ustawy o finansach publicznych (dalej: ufp), audyt w jednostkach samorządu terytorialnego – poza sytuacją, w której osiągnięte zostały określone poziomy dochodów (wydatków) również w tych sytuacjach, w których decyzję o jego przeprowadzeniu podejmie kierownik.
Jak wynika z treści art. 276 ufp, w jednostkach samorządu terytorialnego [b]zadania przypisane kierownikowi jednostki związane z audytem wewnętrznym wykonują odpowiednio: wójt, burmistrz, prezydent miasta oraz przewodniczący zarządu (starosta w powiecie, marszałek w województwie).[/b]
Audyt wewnętrzny może być prowadzony albo przez osobę zatrudnioną w jednostce na stanowisku audytora, albo przez zewnętrznego usługodawcę (art. 275 upf).