Aktualizacja: 05.02.2019 08:44 Publikacja: 05.02.2019 08:44
Foto: Adobe Stock
Niewystarczające fundusze hamują rozwój średnich i małych portów morskich. Problemem jest także brak pełnej współpracy administracji morskiej i podmiotów zarządzających portami. Rozwiązaniem mogłaby być ich komunalizacja, ale nie są tym zainteresowane gminy. W Polsce funkcjonuje łącznie 27 średnich i małych portów morskich (sześć średnich i 21 małych). Odgrywają one marginalną rolę w porównaniu z dużymi portami. Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła, czy i w jaki sposób administracja morska, marszałkowie województw i podmioty zarządzające małymi i średnimi portami prowadzą przyjętą strategię ich rozwoju. Co znalazło się w pokontrolnych wnioskach? Otóż NIK zwraca się do ministra gospodarki i żeglugi śródlądowej o zapewnienie środków finansowych umożliwiających dyrektorom urzędów morskich pełne wykonywanie zadań dotyczących utrzymania infrastruktury dostępowej do średnich i małych portów. Zaleca także zainicjowanie zmian przepisów ustawy o portach i przystaniach morskich, by zwiększyć możliwość pozyskiwania środków finansowych przez podmioty zarządzające takimi portami. Radzi dopuścić prowadzenie przez nie eksploatacyjnej działalności portowej, a także, by wprowadzić możliwości dofinansowania ze środków budżetu państwa utrzymania ich infrastruktury portowej.
Egzamin ósmoklasisty 2025 - dzień pierwszy. Uczniowie ósmych klas szkół podstawowych zmagali się dzisiaj z język...
Egzamin ósmoklasisty 2025 - dzień drugi. Uczniowie ósmych klas szkół podstawowych zmagali się dzisiaj z zadaniam...
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej będzie reprezentować Polskę w kontaktach z Komisją Europejską i unijnym...
Wniosek o zmianę miejsca głosowania można składać już na 44 dni przed dniem wyborów, nie później jednak niż trze...
Kandydującego w wyborach prezydenckich z poparciem PiS Karola Nawrockiego do sądu za naruszenie dóbr osobistych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas