Mimo zapowiedzi cięć w administracji połowa urzędów wojewódzkich w minionym roku zwiększyła zatrudnienie. Na przykład w województwie zachodniopomorskim pracuje o 13 osób więcej, na Opolszczyźnie o 11, w Pomorskiem o 14, a w Dolnośląskiem aż o 15.
Numer 112
– Wynika to z nowych zadań związanych z obsługą numeru alarmowego 112 i koniecznością zatrudnienia dodatkowo 15 pracowników – tłumaczy Bartosz Wiśniewski z biura prasowego dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego.
– To nieprawdziwy argument. Wszystkie urzędy muszą przecież powołać centra powiadamiania ratunkowego. Zarządzanie kryzysowe obowiązuje wszystkie, a nie wybrane urzędy – komentuje Witold Gintowt-Dziewałtowski, członek Rady Służby Cywilnej.
Utworzenie centrów powiadamiania ratunkowego to niejedyny nowy obowiązek, który nałożył na urzędy wojewódzkie ustawodawca. Pod koniec roku musiały one powołać także komisje do spraw zdarzeń medycznych.
– Nowych obowiązków dostarczyła także ustawa abolicyjna dla cudzoziemców i nowelizacja prawa telekomunikacyjnego, która z kolei zobowiązała do kontroli zmian w uchwałach samorządów dotyczących planów zagospodarowania przestrzennego – wylicza Ivetta Biały, rzecznik prasowy wojewody mazowieckiego.