Reklama
Rozwiń

KRS odpowiada na czarny PR z kampanii billboardowej ws. sądownictwa

"Kampania billboardowa - A prawda jest taka" - pod takim hasłem Krajowa Rada Sądownictwa odpowiada na cytaty użyte w kampanii medialnej "Sprawiedliwe sądy", której celem jest ujawnienie prawdy o stanie polskiego sądownictwa.

Aktualizacja: 11.10.2017 14:50 Publikacja: 11.10.2017 11:15

KRS odpowiada na czarny PR z kampanii billboardowej ws. sądownictwa

Foto: PAP/Bartlomiej Zborowski

W opublikowanym komunikacie podkreślono, że autorzy kampanii zebrali doniesienia prasy (często brukowców) wydawane na przestrzeni wielu lat i wymieszali je z fragmentami komunikatów prasowych Ministerstwa Sprawiedliwości z 2017 r. i innymi hasłami propagandowymi.

- Tym samym chcą wzbudzić w obywatelach niechęć do sądów i sędziów, sugerując, że w sądach obecnie jest tak źle, że tylko propozycje Ministra mogą to naprawić. Jednak hasła tej kampanii już na pierwszy rzut oka obnażają prawdę: w tej „reformie" nie chodzi o poprawę pozycji obywatela w sądach, ale o wzmocnienie pozycji Ministra Sprawiedliwości. Te zmiany nie uzdrowią sądownictwa, bo nie poprzedza ich trafna diagnoza problemów sądownictwa - czytamy na stronie KRS w zakładce rzecznika prasowego (funkcję tę pełni sędzia Waldemar Żurek).

Pozostało jeszcze 98% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono