Surrealistyczne tropy w fotografii

Warszawska Galeria Asymetria i Fundacja Archeologia Fotografii zapraszają na wernisaż wystawy: Surrealistyczne tropy w fotografii polskiej po 1945 roku Beksiński/Dłubak/Lewczyński/Piasecki/Rydet/Vorbrodt/Schlabs

Aktualizacja: 14.01.2011 22:30 Publikacja: 14.01.2011 22:23

www.asymetria.eu

www.asymetria.eu

Foto: materiały prasowe

Po cieszącej się dużym zainteresowaniem wystawie, przygotowanej przez galerię Asymetria w ramach Miesiąca Fotografii w Paryżu (listopad 2010) w galerii Baudoin-Lebon, przyszedł czas na polską odsłonę "surrealistycznych tropów w fotografii". Ekspozycja nie jest wierną kopią paryskiego pokazu, poszerzona została bowiem o niedawno odkryte prace.

Pokazywana w galerii Asymetria wystawa tworzy nowy kontekst dla surrealizujących prac Zdzisława Beksińskiego, Zbigniewa Dłubaka, Jerzego Lewczyńskiego, Marka Piaseckiego, Bronisława Schlabsa, Krzysztofa Vorbrodta oraz Zofii Rydet. Niektóre z prezentowanych prac można będzie zobaczyć po raz pierwszy. Tworzą one swoisty kontrapunkt dla zjawiska, jakim w historii polskiej fotografii był gliwicki Pokaz Zamknięty (1959), który wpisuje się w powojenne tendencje surrealistyczne obecne w sztuce światowej tego okresu.

Czytaj więcej na [link=http://www.archeologiafotografii.pl]www.archeologiafotografii.pl[/link]

[ramka]Galeria Asymetria

Fundacja Archeologia Fotografii

Warszawa, ul. Nowogrodzka 18a / 8a

Wystawa: 19 stycznia - 4 marca 2010

Wernisaż: 18 stycznia, godzina 19.00

Miejsce: Nowogrodzka 18a m. 8a, Warszawa

Kuratorzy: Patrick Komorowski, Rafał Lewandowski

[/ramka]

Po cieszącej się dużym zainteresowaniem wystawie, przygotowanej przez galerię Asymetria w ramach Miesiąca Fotografii w Paryżu (listopad 2010) w galerii Baudoin-Lebon, przyszedł czas na polską odsłonę "surrealistycznych tropów w fotografii". Ekspozycja nie jest wierną kopią paryskiego pokazu, poszerzona została bowiem o niedawno odkryte prace.

Pokazywana w galerii Asymetria wystawa tworzy nowy kontekst dla surrealizujących prac Zdzisława Beksińskiego, Zbigniewa Dłubaka, Jerzego Lewczyńskiego, Marka Piaseckiego, Bronisława Schlabsa, Krzysztofa Vorbrodta oraz Zofii Rydet. Niektóre z prezentowanych prac można będzie zobaczyć po raz pierwszy. Tworzą one swoisty kontrapunkt dla zjawiska, jakim w historii polskiej fotografii był gliwicki Pokaz Zamknięty (1959), który wpisuje się w powojenne tendencje surrealistyczne obecne w sztuce światowej tego okresu.

Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Rzeźba
Lwowska rzeźba rokokowa: arcydzieła z muzeów Ukrainy na Wawelu
Sztuka
Omenaa Mensah i polskie artystki tworzą nowy rozdział Biennale na Malcie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rzeźba
Rzeźby, które przeczą prawom grawitacji. Wystawa w Centrum Olimpijskim PKOl