Reklama

Firmy liczą na ożywienie, ale widzą sporo wyzwań

Trudności w zdobyciu potrzebnych pracowników i wzrost kosztów pracy mogą utrudnić przedsiębiorstwom skorzystanie z lepszej koniunktury gospodarczej.

Publikacja: 24.01.2024 03:00

Firmy liczą na ożywienie, ale widzą sporo wyzwań

Foto: Adobe Stock

– W tym roku liczymy, że poziom inflacji się unormuje i sytuacja na rynku stanie się choć trochę bardziej stabilna – mówi Anna Wicha, prezes Polskiego Forum HR, komentując niedawne badanie przedsiębiorstw przeprowadzone przez PFHR i Konfederację Lewiatan. Jego wyniki, które „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza, potwierdzają nadzieje firm na poprawę koniunktury widoczną np. w ich planach dotyczących zmian zatrudnienia.

Jego wzrost planuje w tym roku 35 proc. badanych firm, podczas gdy o zmniejszeniu liczby pracowników mówi 27 proc. pracodawców. – Nie jest to wynik spektakularny, ale daje nadzieję na ożywienie rynku rekrutacyjnego, który w ubiegłym roku odczuł znaczny spadek realizowanych projektów – twierdzi Michał Młynarczyk, członek zarządu Polskiego Forum HR i prezes firmy Devire, dodając, że znaczący wpływ na profil poszukiwanych kandydatów będzie miał w tym roku rozwój sztucznej inteligencji, elektromobilności i zielonej energii.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rynek pracy
Już niemal każdy programista pracuje z AI
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama