To nie pierwsza w tym roku redukcja zatrudnienia w LinkedIn. Już dwa razy doszło do dwóch dużych zwolnień - w maju zlikwidowano 716 stanowisk pracy i zamknięto chińską aplikację InCareer. Stanowiska są likwidowane w ramach szerzej zakrojonych działań firmy mających na celu optymalizację pod kątem sztucznej inteligencji.
Na początku tego miesiąca LinkedIn udostępnił mnóstwo nowych funkcji produktów opartych na sztucznej inteligencji, w tym wspomagane przez sztuczną inteligencję wyszukiwanie kandydatów dla rekruterów oraz coaching oparty na AI dla subskrybentów premium LinkedIn.
Czytaj więcej
Wielkie platformy kierujące ruchem w podstawowych usługach w internecie - Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance (TikTok), Meta i Microsoft - będą musiały grać według unijnych reguł.
LinkedIn stawia na sztuczną inteligencję
„Zmiany w strukturze zatrudnienia są trudnym, ale niezbędnym i regularnym elementem zarządzania naszym biznesem” – poinformowała spółka w oświadczeniu. „Dostosowując nasze struktury organizacyjne i usprawniając proces podejmowania decyzji, nadal inwestujemy w strategiczne priorytety na przyszłość i zapewniamy, że nadal będziemy dostarczać wartość naszym członkom i klientom” – napisano w komunikacie.
„Chcemy zapewnić pełne wsparcie wszystkim pracownikom, których to dotyczy, podczas tej zmiany oraz zapewnić, że będą oni traktowani z troską i szacunkiem” – zapewnia LinkedIn.