Reklama
Rozwiń
Reklama

Młodym ludziom niełatwo jest dziś o dobry debiut na rynku pracy

Malejący wybór ofert na portalach rekrutacyjnych dotyka wszystkich osób szukających zatrudnienia, a najmocniej uderza w początkujących pracowników.

Publikacja: 09.10.2023 03:00

Młodym ludziom niełatwo jest dziś o dobry debiut na rynku pracy

Foto: Adobe Stock

Ponad połowa młodych pracowników z pokolenia Z (do 25.–26. roku życia) musiała rozesłać ponad 30 aplikacji do firm, zanim znalazła obecną pracę, przy czym co trzeci wysłał ich ponad 50. Przedstawicielom pozostałych grup wiekowych często wystarczało rozesłanie kilku CV – wynika z badania portalu rekrutacyjnego Aplikuj.pl, które latem tego roku objęło prawie 400 aktywnych zawodowo osób. I potwierdziło, że młodym ludziom, którzy zbierają pierwsze doświadczenia zawodowe, nie jest dzisiaj łatwo znaleźć pracy, jeśli nie chcą się ograniczać do prostych, często dorywczych zajęć fizycznych.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
Wahadło na rynku pracy mocniej wychyla się w kierunku pracodawców
Rynek pracy
Kobiety w finansach. Szklany sufit pęka powoli
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama