Reklama

Ogólnopolski deficyt pracowników w 27 zawodach

W najnowszym Barometrze Zawodów, określającym prognozę zapotrzebowania na fachowców i specjalistów w wybranych profesjach w 2023 r., liczba tych deficytowych w skali całego kraju zmniejszyła się do 27 z 30 w minionym roku.

Publikacja: 02.01.2023 11:24

Jedną z najbardziej deficytowych grup zawodowych w Polsce stanowią pielęgniarki i położne

Jedną z najbardziej deficytowych grup zawodowych w Polsce stanowią pielęgniarki i położne

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak

Kierowcy ciężarówek i TIR-ów pozostaną w 2023 roku najbardziej deficytową grupą zawodową w Polsce. Ich niedobór będzie odczuwalny aż w 363 powiatach (uwzględniając też miasta na prawach powiatu), czyli niemal wszędzie. Na drugim miejscu są pielęgniarki i położne, deficytowe w 313 powiatach - wynika z tegorocznego Barometru Zawodów, którego wyniki „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza.

Według tej prognozy zapotrzebowania na pracowników w wybranych zawodach, którą od kilku lat opracowuje Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, 2023 r. będzie drugim z rzędu bez zawodu, który byłby nadwyżkowy w skali całego kraju (chociaż przedstawiciele niektórych profesji – w tym na przykład ekonomiści – mogą mieć w części powiatów trudności ze znalezieniem pracy).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Rynek pracy
Już niemal każdy programista pracuje z AI
Rynek pracy
W 2026 r. firmy szykują dalsze hamowanie wzrostu płac
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Rynek pracy
Firmy nie radzą sobie z Zetkami
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama