Reklama

Jadwiga Emilewicz: Ukraina nie odbuduje się bez dostaw broni. Co może zrobić dziś Polska?

Najbardziej racjonalną inwestycją w odbudowę Ukrainy są myśliwce i broń dalekiego zasięgu. Przekazanie przez Niemcy pocisków Taurus pomogłoby bardziej niż dziesięć lat projektów realizowanych przez Niemiecką Agencję Współpracy Międzynarodowej.

Publikacja: 14.02.2024 17:01

Zniszczone budynki w Kijowie

Zniszczone budynki w Kijowie

Foto: Sergei SUPINSKY / AFP

Ukraińscy komentatorzy i politycy dają wyraz wyczekiwaniu na „nowe otwarcie” w relacjach z Polską, co skłania do refleksji na temat praktycznych kroków, które mają do niego doprowadzić. Co powinno się wydarzyć, aby strategiczne partnerstwo było obustronnie funkcjonalną praktyką dnia codziennego? Najpierw trzeba wesprzeć Ukrainę w wojnie obronnej, bez tego rozmowy o odbudowie są jedynie dawaniem szkodliwych złudzeń. Dzisiaj najbardziej racjonalną inwestycją w odbudowę Ukrainy są myśliwce i broń dalekiego zasięgu. Równocześnie Polska musi tworzyć narzędzia pomocy proeksportowej, wspierać rozbudowę infrastruktury transportowej, szkolić ukraińskich urzędników, postawić bank odbudowy, a kryzysy rozwiązywać z korzyścią dla obu stron.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Historyczna przegrana Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Publicystyka
Prof. Andrzej Nowak: Niemiecką polityką wschodnią kierują dwa niebezpieczne przesądy
Publicystyka
Estera Flieger: Czasy oburzingu. Keira Knightley słusznie się wypisała
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Zapłaćcie pierwszym damom, a także drugim i trzecim!
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Publicystyka
Jan Zielonka: Choroba suwerennizmu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama