Reklama

Jacek Czaputowicz: Wybory w pułapce czterech ścian

Pytania referendalne mają ukierunkować myślenie wyborców

Publikacja: 04.10.2023 03:00

Jacek Czaputowicz

Jacek Czaputowicz

Foto: Robert Gardziński

Wyobraźmy sobie sytuację, że odwiedza nas osoba, która zadaje kilka uprzejmych pytań. Czy zdrowie rodziny jest ważne? Czy służba zdrowia powinna być efektywna? Czy lepiej jest zapobiegać chorobom, niż je leczyć? Czy należy dietę uzupełniać o witaminy i minerały? Po usłyszeniu pozytywnych odpowiedzi mówi: mam do sprzedania witaminy z minerałami po okazyjnej cenie.

Psychologowie społeczni twierdzą, że na skutek zadania pytań wielkość sprzedaży wzrasta. Technika sprzedaży zwana four walls (cztery ściany) bazuje na założeniu, że człowiek zachowuje się spójnie i stara się podejmować decyzje zgodne ze swoimi wcześniejszymi deklaracjami.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Publicystyka
Estera Flieger: Konkurs na prezesa IPN wygrał Karol Polejowski, ale to i tak bez znaczenia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Historyczna przegrana Unii Europejskiej
Publicystyka
Prof. Andrzej Nowak: Niemiecką polityką wschodnią kierują dwa niebezpieczne przesądy
Publicystyka
Estera Flieger: Czasy oburzingu. Keira Knightley słusznie się wypisała
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Zapłaćcie pierwszym damom, a także drugim i trzecim!
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama