Reklama

Duże jasne tylko nocą

Rząd chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji. Producenci odpowiadają: wróci piwo bezalkoholowe.

Aktualizacja: 12.04.2018 10:44 Publikacja: 11.04.2018 21:00

Duże jasne tylko nocą

Foto: Adobe Stock

Zakaz reklamy piwa przed 23.00, czyli w najlepszym czasie antenowym (obecnie można je promować od 20.00), skomplikuje życie głównie trzem wielkim browarom, ale stracą też na nim telewizje. Długo przygotowywany przez Ministerstwo Zdrowia projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości został już przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów i czeka na zatwierdzenie przez rząd.

Reklam tego trunku w mediach jest coraz więcej. Jak wyliczyła KRRiT, ich liczba wzrosła z 26 tys. w 2003 r. do 780 tys. w 2017. Niemal dwie trzecie to reklamy telewizyjne, a budżety przeznaczone na to medium rosną w ostatnich latach o 3–5 proc. rocznie.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama