Reklama

Duże jasne tylko nocą

Rząd chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji. Producenci odpowiadają: wróci piwo bezalkoholowe.

Aktualizacja: 12.04.2018 10:44 Publikacja: 11.04.2018 21:00

Duże jasne tylko nocą

Foto: Adobe Stock

Zakaz reklamy piwa przed 23.00, czyli w najlepszym czasie antenowym (obecnie można je promować od 20.00), skomplikuje życie głównie trzem wielkim browarom, ale stracą też na nim telewizje. Długo przygotowywany przez Ministerstwo Zdrowia projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości został już przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów i czeka na zatwierdzenie przez rząd.

Reklam tego trunku w mediach jest coraz więcej. Jak wyliczyła KRRiT, ich liczba wzrosła z 26 tys. w 2003 r. do 780 tys. w 2017. Niemal dwie trzecie to reklamy telewizyjne, a budżety przeznaczone na to medium rosną w ostatnich latach o 3–5 proc. rocznie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama