Farmerzy z Ulsteru protestują przeciwko polskiej wołowinie

Branżowa organizacja hodowców krów z Ulsteru jest niezadowolona ze sprzedaży polskiej wołowiny w lokalnych sklepach. Ich zdaniem to ignorowanie lokalnych producentów w trudnych czasach.

Aktualizacja: 19.04.2020 16:34 Publikacja: 19.04.2020 15:49

Farmerzy z Ulsteru protestują przeciwko polskiej wołowinie

Foto: Bloomberg

ula

Organizacja Ulster Farmers Union (UFU) skrytykowała jednego z lokalnych przetwórców mięsa za importowanie wołowiny z Polski. Według UFU firma Doherty and Gray powinna była zaopatrzyć się w mięso wołowe u lokalnych farmerów, a nie decydować się na import - informuje BBC

W czasach pandemii wspieranie lokalnych producentów powinno być priorytetem północnoirlandzkich firm - uważają zrzeszeni w UFU farmerzy.

Firma z siedzibą w miejscowości Ballymena w hrabstwie Antrim, odrzuca oskarżenia farmerów i twierdzi, ze wbrew doniesieniom prasowym nie obniżyła ceny skupu wołowiny do 75 funtów za kilogram. Firma nadal większość przetwarzanego mięsa kupuje od lokalnych farmerów.

To nie pierwsza akcja UFU przeciwko polskiej wołowinie. Na początku kwietnia organizacja krytykowała innego irlandzkiego przetwórcę mięsa ABP za import wołowiny z Polski a sieci supermarketów ASDA oraz Sainsburys za jej sprzedaż. Protest oparto na doniesieniach "członków organizacji", którzy w sklepach "widzieli polskie steki sprzedawane po bardzo konkurencyjnych cenach" - pisze BBC News.

Doherty and Gray w oświadczeniu przesłanym UFU informuje, że wołowinę kupuje od lokalnych farmerów oraz w krajach Unii Europejskiej i sprzedaje ja po przetworzeniu z oznaczeniem kraju pochodzenia. A klient ma dzięki temu zawsze prawo wyboru po jaki rodzaj mięsa sięga na sklepowej półce.

Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne