Czy Polska Wódka podbije Chiny?

Wartość eksportu czystej wódki z Polski do Chin to w 2020 r. 1,6 mln zł. Ale jest szansa, że to się zmieni. Marka Polska Wódka będzie chroniona w Państwie Środka.

Aktualizacja: 04.02.2021 06:17 Publikacja: 03.02.2021 21:00

Czy Polska Wódka podbije Chiny?

Foto: Bloomberg

Unia Europejska wyraziła zgodę na umowę UE–Chiny, która będzie chronić 100 europejskich produktów z oznaczeniami geograficznymi w Chinach i 100 chińskich z takimi oznaczeniami w UE. Wśród chronionych w Chinach produktów z oznaczeniami geograficznymi znalazła się Polska Wódka, a także m.in. Cava, Porto, Champagne, Ouzo, Feta, Irish Whiskey, Rioja, Brandy de Jerez, Scotch Whisky.

– Polska Wódka została włączona do grona pierwszych 100 europejskich chronionych oznaczeń geograficznych, które będą chronione na terenie Chin. To ogromny rynek i duża szansa dla producentów Polskiej Wódki – mówił w środę w czasie konferencji prasowej poświęconej umowie Michał Rzytki, dyrektor departamentu jakości żywności i bezpieczeństwa produkcji roślinnej w Ministerstwie Rolnictwa.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego