Czy Polska Wódka podbije Chiny?

Wartość eksportu czystej wódki z Polski do Chin to w 2020 r. 1,6 mln zł. Ale jest szansa, że to się zmieni. Marka Polska Wódka będzie chroniona w Państwie Środka.

Aktualizacja: 04.02.2021 06:17 Publikacja: 03.02.2021 21:00

Czy Polska Wódka podbije Chiny?

Foto: Bloomberg

Unia Europejska wyraziła zgodę na umowę UE–Chiny, która będzie chronić 100 europejskich produktów z oznaczeniami geograficznymi w Chinach i 100 chińskich z takimi oznaczeniami w UE. Wśród chronionych w Chinach produktów z oznaczeniami geograficznymi znalazła się Polska Wódka, a także m.in. Cava, Porto, Champagne, Ouzo, Feta, Irish Whiskey, Rioja, Brandy de Jerez, Scotch Whisky.

– Polska Wódka została włączona do grona pierwszych 100 europejskich chronionych oznaczeń geograficznych, które będą chronione na terenie Chin. To ogromny rynek i duża szansa dla producentów Polskiej Wódki – mówił w środę w czasie konferencji prasowej poświęconej umowie Michał Rzytki, dyrektor departamentu jakości żywności i bezpieczeństwa produkcji roślinnej w Ministerstwie Rolnictwa.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Przemysł spożywczy
Węgry nagle zniosły embargo na mięso z Polski i innych krajów. Sukces negocjacji