Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy Polska Wódka podbije Chiny?

Wartość eksportu czystej wódki z Polski do Chin to w 2020 r. 1,6 mln zł. Ale jest szansa, że to się zmieni. Marka Polska Wódka będzie chroniona w Państwie Środka.

Aktualizacja: 04.02.2021 06:17 Publikacja: 03.02.2021 21:00

Czy Polska Wódka podbije Chiny?

Foto: Bloomberg

Unia Europejska wyraziła zgodę na umowę UE–Chiny, która będzie chronić 100 europejskich produktów z oznaczeniami geograficznymi w Chinach i 100 chińskich z takimi oznaczeniami w UE. Wśród chronionych w Chinach produktów z oznaczeniami geograficznymi znalazła się Polska Wódka, a także m.in. Cava, Porto, Champagne, Ouzo, Feta, Irish Whiskey, Rioja, Brandy de Jerez, Scotch Whisky.

– Polska Wódka została włączona do grona pierwszych 100 europejskich chronionych oznaczeń geograficznych, które będą chronione na terenie Chin. To ogromny rynek i duża szansa dla producentów Polskiej Wódki – mówił w środę w czasie konferencji prasowej poświęconej umowie Michał Rzytki, dyrektor departamentu jakości żywności i bezpieczeństwa produkcji roślinnej w Ministerstwie Rolnictwa.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama