Miliard złotych w bąbelkach. Polacy ruszyli po wina musujące

To jedna z najszybciej rosnących kategorii na rynku alkoholi, zmagającym się ze spadkami sprzedaży. Moda na wina musujące nie jest sezonowa. I dopiero się zaczyna.

Publikacja: 12.08.2024 04:30

W Polsce obserwujemy wzrost popularności win musujących

W Polsce obserwujemy wzrost popularności win musujących

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż alkoholi po pierwszym półroczu ilościowo skurczyła się o 2,1 proc. r./r., ale w przypadku największych kategorii są one poważniejsze – dla piwa to 2,2, a dla wódki 3,2 proc. Na tym tle wina musujące prezentują się zdecydowanie lepiej. – Sprzedało się ich o 2,6 proc. więcej i przeznaczamy na nie już co piątą złotówkę, jaką wydajemy na wina – mówi Anna Wagner z firmy NielsenIQ.

Skoro wina musujące stanowią już jedną piątą rynku wina wartego 5 mld zł, Polacy wydają nań już 1 mld zł rocznie.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Przemysł spożywczy
Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA
Przemysł spożywczy
Potrzebna zrzutka 600 tys. na upadłość spółki Palikota. Pusta kasa i 1400 wierzycieli
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Przemysł spożywczy
Masło na Wielkanoc będzie jeszcze droższe. Nawet 12 złotych
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”