Miliard złotych w bąbelkach. Polacy ruszyli po wina musujące

To jedna z najszybciej rosnących kategorii na rynku alkoholi, zmagającym się ze spadkami sprzedaży. Moda na wina musujące nie jest sezonowa. I dopiero się zaczyna.

Publikacja: 12.08.2024 04:30

W Polsce obserwujemy wzrost popularności win musujących

W Polsce obserwujemy wzrost popularności win musujących

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż alkoholi po pierwszym półroczu ilościowo skurczyła się o 2,1 proc. r./r., ale w przypadku największych kategorii są one poważniejsze – dla piwa to 2,2, a dla wódki 3,2 proc. Na tym tle wina musujące prezentują się zdecydowanie lepiej. – Sprzedało się ich o 2,6 proc. więcej i przeznaczamy na nie już co piątą złotówkę, jaką wydajemy na wina – mówi Anna Wagner z firmy NielsenIQ.

Skoro wina musujące stanowią już jedną piątą rynku wina wartego 5 mld zł, Polacy wydają nań już 1 mld zł rocznie.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama