Niemcy odpadły z Euro, ale zarabiają na mistrzostwach. Tak wzrosła sprzedaż

Mecze piłki nożnej znacząco zwiększają sprzedaż gastronomiczną w miastach, w których odbywają się mecze – w niektórych przypadkach nawet o 283 proc. Zyskują też hotele.

Publikacja: 11.07.2024 17:29

Niemcy odpadły z Euro, ale zarabiają na mistrzostwach. Tak wzrosła sprzedaż

Euro 2024

Foto: Oli SCARFF / AFP

Dane pokazują wzrost sprzedaży w sektorze hotelarsko-gastronomicznym we wszystkich niemieckich miastach, w których odbywają się mecze Euro 2024 – wynika z danych Mastercard SpendingPulse, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.

Autorzy badania zauważają, że miasta niemieckie, w których odbywają się Mistrzostwa Europy, wydały dużo pieniędzy, aby zapewnić gościom stadionów i kibicom piłki nożnej dobre wrażenia podczas zawodów. Świadczą o tym także wyniki najnowszego badania Mastercard SpendingPulse, które mierzą sprzedaż detaliczną w sklepach i Internecie przy wszystkich formach płatności. Mecze piłki nożnej znacząco zwiększają sprzedaż gastronomiczną w miastach, w których odbywają się mecze – w niektórych przypadkach nawet o 283 proc.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Przemysł spożywczy
Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA
Przemysł spożywczy
Potrzebna zrzutka 600 tys. na upadłość spółki Palikota. Pusta kasa i 1400 wierzycieli
Przemysł spożywczy
Masło na Wielkanoc będzie jeszcze droższe. Nawet 12 złotych
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”