McDonald’s rzuca rękawicę Starbucksowi i zapowiada globalną ekspansję

Gigant w sektorze szybkiego jedzenia szykuje się do otwarcia nowego formatu lokali CosMc's, który konkurować ma między innymi ze Starbucks. A do tego zapowiada globalną ekspansję – zamierza otwierać tysiące lokali do 2027 roku.

Publikacja: 07.12.2023 15:34

McDonald’s rzuca rękawicę Starbucksowi i zapowiada globalną ekspansję

Foto: Adobe Stock

Koncern McDonald’s ogłosił szczegóły swojej strategii na najbliższe lata. Najciekawszym punktem przedstawionym przez koncern było ogłoszenie szczegółów nowego formatu lokali – CosMc's. Nowa sieć, której pilotażowy lokal zostanie otwarty jeszcze w grudniu w Bolingbrook pod Chicago, ma w założeniu działać w tym samym segmencie rynku co Starbucks. W 2024 roku koncern chce otworzyć 10 lokali nowej sieci.

W menu CosMc's ma znaleźć się oferta słodkich kaw, takich jak Churro Frappe czy S’Mores Cold Brew (o smakach nawiązujących do churros, hiszpańskich pączków, czy mieszanki czekolady i słodkich pianek). Do tego w ofercie ma się znaleźć część dań McDonald’s, np. znane z oferty śniadaniowej McMuffins z jajkiem. Nazwa nowej marki pochodzi od maskotki, która pojawiła się w reklamach na przełomie lat 80. i 90. XX wieku – CosMc's to kosmita szukający jedzenia McDonald’s.

Czytaj więcej

Oszałamiający sukces Starbucks w Chinach. Sprzedaż wystrzeliła

Oprócz nowej marki gigant fast food zapowiada dalszą ekspansję swojego podstawowego biznesu. W najbliższych latach McDonald’s ma rozwijać się najszybciej w historii i do 2027 roku chce otworzyć 10 tysięcy nowych punktów sprzedaży. W USA chce otworzyć 900 nowych barów, 1900 ma powstać na rynkach międzynarodowych, na których McDonald’s sam prowadzi swoje lokale, a 7000 ma zostać otwartych na rynkach, na których działają operatorzy z licencją koncernu.

Ponad połowa z tych 7000 będzie zlokalizowana w Chinach, które obecnie są drugim co do wielkości rynkiem sieci. CEO McDonlad’s, Chris Kempczinski stwierdził, że Państwo Środka może stać się w końcu największym rynkiem dla sieci. Równocześnie stonował nastroje dotyczące nowej marki, jednak podkreślił, że jeżeli dobrze pójdzie CosMc's może mieć potencjał na bycie globalną marką.

- Nie warto poświęcać czasu na opracowanie pomysłu, który sprawdzi się tylko na jednym rynku – mówił, cytowany przez BBC, Kempczinski.

McDonald’s ma już markę kawiarni – McCafe, która działa zarówno jako część lokali McDonald’s, jak i jako osobne kawiarnie. 

Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę