Reklama

Chleb sprzedawany na kromki. Bieda, oszczędność czy ekologia?

Oferta przemyskiej piekarni wywołała spore poruszenie. Jedni klienci porównują to do „ciężkich czasów, jak sprzed wojny”, inni chwalą za możliwość dopasowania ilości chleba do swoich potrzeb.

Publikacja: 20.04.2023 16:52

Chleb sprzedawany na kromki. Bieda, oszczędność czy ekologia?

Foto: Adobe Stock

Niewinne w sumie zdjęcie na facebookowym profilu mieszkanki Przemyśla wywołało całkiem spore poruszenie. Umieszczono bowiem na nim witrynę jednej z przemyskich piekarni, która zachwala, że ma „w sprzedaży chleb na kromki”. Zdjęcie szybko zauważyły media, które podchwyciły temat. A w dyskusjach pojawia się kilka stanowisk, co do przyczyn zjawiska oraz tego, czy jest ono normalne czy nie. 

Część komentujących uważa, że oferta sprzedaży chleba na kromki to efekt „drożyzny” i wynika z faktu, że społeczeństwo biednieje. A chleb na kromki był „przed wojną”. Przy czym chodzi oczywiście o II wojnę światową, kiedy w Polsce faktycznie większość społeczeństwa była bardzo biedna i nawet zapałki dzielono na kilka. Inni uważają, że taka oferta to fantastyczny pomysł dla osób samotnych czy spożywających niewiele chleba, dla których to idealny sposób by zawsze mieć świeże pieczywo i nie marnować resztek. W rozmowie z „Gazetą Wyborczą” piekarnia przyznała, że ma na przykład klientkę, która kupuje codziennie „piętkę i jedną kromeczkę od piętki”, bo tyle jej wystarcza na śniadanie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama