Reklama
Rozwiń
Reklama

Kielecki? Winiary? Czy po prostu „najtańszy”? Rekordowe ceny majonezu

W ujęciu rocznym ceny średnio poszły w górę aż o 37 proc. W wielu domach może to oznaczać rezygnację z ulubionego majonezu na rzecz tańszego.

Publikacja: 05.04.2023 14:13

Kielecki? Winiary? Czy po prostu „najtańszy”? Rekordowe ceny majonezu

Foto: Adobe Stock

Majonez przez cały rok jest stałym punktem sklepowych półek, niemniej w sezonie wielkanocnym staje się wręcz niezbędnikiem, jeśli chodzi o promocje. W tym roku z uwagi na ogromny wzrost cen tej kategorii według wstępnych danych z indeksu cen UCE Research i uczelni WSB Merito (dawniej Wyższych Szkół Bankowych) można się spodziewać dalszych zmian.

Choćby przesunięć z marek najpopularniejszych na rzecz tańszych, także tych produkowanych na zlecenie sieci handlowych. Tym bardziej, że z wewnętrznych badań sklepów wynika, że samodzielne robienie  majonezu nie jest u nas popularne (przyznaje się do tego ledwie kilka procent badanych). - Dodatkowo z uwagi na drogi olej nie ma to i tak specjalnego sensu ekonomicznego - przyznaje pracownik jednej z większych sieci.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama