Reklama
Rozwiń
Reklama

Roślinne mięso i mleko hitem w Polsce

Produkty alternatywne wobec zwierzęcych podbijają sklepy. To już 10 proc. rynku mleka i 15 proc. paczkowanego mięsa. Ceny są coraz bliższe wyrównania, więc coraz więcej konsumentów zmienia nawyki i sięga po nowości.

Publikacja: 03.04.2023 14:49

Roślinne mięso i mleko hitem w Polsce

Foto: Adobe Stock

Jeszcze kilka lat temu roślinne alternatywy dla produktów zwierzęcych przyjmowane były jako ciekawostka, która szybko zniknie z rynku. Teraz ich potencjał rośnie. Do tego stopnia, że producenci chcieli nawet odebrać im prawo do używania nazw zarezerwowanych dla produktów mięsnych, co się nie udało. Za to w przypadku roślinnego nabiału producenci nie mogą nazywać go mlekiem lub serem.

Sprzedaż mocno rośnie i zbliża się do 1 mld zł - wynika z raportu międzynarodowej organizacji Good Food Institute Europe (GFI Europe), która przeanalizowała dane NielsenIQ. Sprzedaż roślinnego mleka oraz serów wzrosła w ostatnim roku aż o 17 proc. Roślinne mięso uzyskało w Polsce udział ok. 15 proc. całego rynku mięsa paczkowanego w 2022 r., osiągając sprzedaż o wartości 176 milionów złotych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Drożyzna kawie nie odpuszcza, ceny znów wzrosły o ponad 30 proc.
Przemysł spożywczy
Załamanie eksportu z Sinciangu: chiński koncentrat zalega w magazynach
Przemysł spożywczy
Pozew żony Henryka Kani blokuje spłatę 880 mln zł długów. Czeka 583 wierzycieli
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama