Reklama

Kuchnie-duchy odmienią polską gastronomię. To ratunek dla restauracji

Już nawet stacje paliw zamieniają się w tzw. wirtualne restauracje. To znak, że kuchnie, które gotują dla brandów bez własnego lokalu, zdobywają rynek.

Publikacja: 05.02.2023 21:00

Kuchnie-duchy odmienią polską gastronomię. To ratunek dla restauracji

Foto: Adobe Stock

Dawne stacje rosyjskiego Łukoila w naszym kraju, odkupione przez austriacki fundusz inwestycyjny i działające pod logo Amic Energy, będą przygotowywać posiłki dla internautów – ustaliła „Rzeczpospolita”. Stacje – poza swoją podstawową działalnością – staną się swoistym zapleczem gastronomicznym, gdzie pod zamówienia online będą serwowane wybrane dania. Odbiorą je kurierzy i dostarczą do klientów, którzy kupili je przez aplikację. Zamawiający nawet nie będą wiedzieli, że ich posiłek powstał w stacyjnej kuchni. Amic działać będzie jako tzw. kuchnia-duch (z ang. ghost kitchen). Sprzedawać będzie dania na wynos pod markami tzw. wirtualnych restauracji (brandy istniejące tylko online, bez lokalu). Za tym nowatorskim pomysłem stoi FoodBandits. Jak podkreślają w poznańskiej spółce, to pierwsza tego typu współpraca w naszym kraju.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama