Kuchnie-duchy odmienią polską gastronomię. To ratunek dla restauracji

Już nawet stacje paliw zamieniają się w tzw. wirtualne restauracje. To znak, że kuchnie, które gotują dla brandów bez własnego lokalu, zdobywają rynek.

Publikacja: 05.02.2023 21:00

Kuchnie-duchy odmienią polską gastronomię. To ratunek dla restauracji

Foto: Adobe Stock

Dawne stacje rosyjskiego Łukoila w naszym kraju, odkupione przez austriacki fundusz inwestycyjny i działające pod logo Amic Energy, będą przygotowywać posiłki dla internautów – ustaliła „Rzeczpospolita”. Stacje – poza swoją podstawową działalnością – staną się swoistym zapleczem gastronomicznym, gdzie pod zamówienia online będą serwowane wybrane dania. Odbiorą je kurierzy i dostarczą do klientów, którzy kupili je przez aplikację. Zamawiający nawet nie będą wiedzieli, że ich posiłek powstał w stacyjnej kuchni. Amic działać będzie jako tzw. kuchnia-duch (z ang. ghost kitchen). Sprzedawać będzie dania na wynos pod markami tzw. wirtualnych restauracji (brandy istniejące tylko online, bez lokalu). Za tym nowatorskim pomysłem stoi FoodBandits. Jak podkreślają w poznańskiej spółce, to pierwsza tego typu współpraca w naszym kraju.

Pozostało 89% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku