Reklama
Rozwiń
Reklama

Unia Europejska marnuje dużo jedzenia

Rodziny w krajach UE wyrzuciły w 2020 r. do śmieci po 70 kg jedzenia na osobę w rodzinie. Była to ponad połowa ze zmarnowanych 127 kg żywności na mieszkańca — podał Eurostat

Publikacja: 30.10.2022 11:31

Unia Europejska marnuje dużo jedzenia

Foto: AdobeStock

Marnowanie żywności na świecie przyczynia się w 8-10 procentach do łącznych emisji gazów cieplarnianych — uważa Organizacja NZ ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), rozwiązanie kwestii marnowania żywności jest wyzwaniem dla Unii i dla całego świata — pisze Reuter.

Eurostat poinformował, że gospodarstwa domowe odpowiadają za 55 proc. całego marnowania żywności w Unii w pierwszym roku pandemii, pozostałe 45 proc. powstało w różnych etapach łańcucha dostaw. Firmami, które najbardziej przyczyniły się do tego byli producenci żywności i napojów (po 23 kg na statystycznego mieszkańca) i producenci surowców (14 kg). Na restauracje i firmy usługowe w zakresie żywienia przypadło po 12 kg na osobę, co dało udział 9 proc. Najmniej marnowali handel detaliczny i inni dystrybutorzy. Eurostat nadal bada wpływ lockdownów na te sektory.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama