Reklama

Producenci uspokajają: cukru nie zabraknie i zapewne będzie tańszy

Ruszyła kolejna kampania cukrownicza w Polsce. Wedle szacunków produkcja w tym sezonie będzie niższa niż w poprzednim. Cukru starczy jednak nie tylko na potrzeby wewnętrzne, ale też na eksport.

Publikacja: 18.10.2022 14:16

Producenci uspokajają: cukru nie zabraknie i zapewne będzie tańszy

Foto: Adobe Stock

Związek Producentów Cukru w Polsce szacuje, że w czasie trwającej do stycznia kampanii zostanie wyprodukowanych ponad 2 mln ton cukru. To mniej niż w sezonie 2021/22, gdy produkcja przekroczyła 2,3 mln ton. W dwóch wcześniejszych sezonach wahała się jednak wokół 2 mln ton. Polska jest przy tym samowystarczalna cukrowo, nawet w słabszych latach produkujemy więcej cukru, niż konsumujemy.

Produkcją cukru zajmują się u nas cztery firmy zrzeszone w Związku Producentów Cukru – Krajowa Grupa Spożywcza, Pfeifer & Langen Polska, Südzucker Polska oraz Nordzucker Polska. Cukier produkują w 17 cukrowniach. Buraki dostarcza do nich prawie 25 tysięcy polskich plantatorów. Rozpoczęcie obecnej kampanii w każdej z cukrowni zostało zaplanowane z uwzględnieniem aktualnych prognoz plonów, tak aby zapewnić najbardziej efektywny przerób buraków.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama