Reklama

Pilsweizer zmienia wizerunek

Małopolski browar zmienia wizerunek swoich piw. Chce w ten sposób skuteczniej walczyć o rynek regionalnych trunków.

Aktualizacja: 26.11.2014 11:27 Publikacja: 26.11.2014 11:07

Pilsweizer zmienia wizerunek

Foto: materiały prasowe

- Celem rebrandingu jest zarówno odświeżenie marki i odróżnienie jej od konkurencji, jak również możliwie najmocniejsze wizualne odróżnienie piw Pilsweizer od produktów konkurencji i silne zaistnienie na półce - mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu oraz członek zarządu Browaru Pilsweiser, dawniej Grybów.

Wszystkie piwa - oprócz piwa Wujek Sam, które zalicza się do odrębnej kategorii American India Pale Ale - dostępne są teraz pod jedną marką parasolową – Pilsweizer. Ich etykiety zostały ujednolicone i – jak informuje browar - w ramach spójnej szaty graficznej różnią się kolorystyką oraz motywem graficznym charakterystycznymi dla danego rodzaju piwa.

- Opracowując rebranding naszej marki głównej i marek poszczególnych piw zdecydowaliśmy się również na dość rewolucyjny krok polegający na rozpoczęciu butelkowania niektórych z naszych piw w białe butelki – dodaje Andrej Chovanec. - Stojąc przed półką sklepową, na palcach jednej ręki można policzyć piwa butelkowane w przezroczyste butelki, co ma związek z przyzwyczajeniami konsumentów i ich przeświadczeniem, że piwo powinno być rozlewane do butelek zielonych i brązowych.

Do białych butelek nalewane są piwa tzw. linii ekskluzywnej, czyli np. aloesowe z miodem.

Początki Pilsweisera sięgają 1804 r., kiedy to Siołkowej – dziś woj. małopolskie – ruszyła produkcja piwa. Browar zaczął się dynamicznie rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.

Reklama
Reklama

W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców. W 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji finansowej i rozpoczęli produkcję piwa Pilsweiser. W roku 2009 r. powstała spółka Pilsweiser - obecnie jedyny browar regionalny w Małopolsce i na Podkarpaciu.

W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek spa, które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru.

W 2013 roku udziały browarów regionalnych i rzemieślniczych wynosiły 4,7 proc, wobec 3,1 proc. w 2008 r. – wynika z najnowszego raportu KPMG poświęconego polskiemu rynkowi alkoholi. Ich znacznie ma nadal szanse rosnąć. Uważa tak 86 proc. firm z branży alkoholowej.

- Celem rebrandingu jest zarówno odświeżenie marki i odróżnienie jej od konkurencji, jak również możliwie najmocniejsze wizualne odróżnienie piw Pilsweizer od produktów konkurencji i silne zaistnienie na półce - mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu oraz członek zarządu Browaru Pilsweiser, dawniej Grybów.

Wszystkie piwa - oprócz piwa Wujek Sam, które zalicza się do odrębnej kategorii American India Pale Ale - dostępne są teraz pod jedną marką parasolową – Pilsweizer. Ich etykiety zostały ujednolicone i – jak informuje browar - w ramach spójnej szaty graficznej różnią się kolorystyką oraz motywem graficznym charakterystycznymi dla danego rodzaju piwa.

Reklama
Przemysł spożywczy
Niemcy chcą walczyć z plagą otyłości. Co może pomóc?
Przemysł spożywczy
Podział Kraft Heinz. Buffett rozczarowany
Przemysł spożywczy
Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Przemysł spożywczy
Japoński gigant alkoholowy stracił szefa. W tle kłopoty z narkotykami
Reklama
Reklama