– Przyspieszamy ekspansję na rynku polskim – mówi „Rzeczpospolitej" Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający CHI Polska, operator kawiarni Costa Coffee i coffeeheaven.
W roku finansowym, który zacznie się 1 marca 2015 r., firma zamierza otworzyć w naszym kraju sześć, siedem lokali. Ale – jak zaznacza Andrzej Jackiewicz – to plan minimum i rozgrzewka przed bardziej ambitnymi planami.
– Od roku 2016/2017 będziemy otwierać co najmniej dziesięć kawiarni rocznie – zaznacza dyrektor CHI Polska.
Luksus w filiżance
Brytyjska grupa Whitbread, właściciel marki Costa Coffee, nie szczędzi wydatków na inwestycje w Polsce, ponieważ jesteśmy dla niej jednym z kluczowych rynków. Ma nad Wisłą już 106 lokali, co daje jej pozycję lidera wśród kawiarni sieciowych. W Europie z ponad 1,8 tys. kawiarni wyprzedza nas tylko Wielka Brytania. Na świecie zajmujemy czwartą pozycję za Chinami (340 lokali) oraz Indiami (110 punktów).
Polska jest tym bardziej atrakcyjna, że potencjał rynku kawiarnianego jest u nas nadal duży. Firma badawcza Euromonitor International prognozuje, że w 2015 roku wydamy w lokalach – i to tylko tych, w których kawa ma największy udział w obrotach – 490 mln zł. Kwota ta będzie o 4,8 proc. wyższa niż przed rokiem.