Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 27.08.2025 23:00 Publikacja: 26.02.2024 15:10
Foto: Adobe Stock
Największymi rynkami kawiarni na świecie są USA i Chiny. Przy czym Państwo Środka jest najszybciej rozwijającym się dużym rynkiem, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych jest on ustabilizowany i nasycony. W ChRL trwa zaciekła rywalizacja pomiędzy amerykańskim Starbucksem a miejscową siecią Luckin Coffee.
Chiński koncern opublikował w piątek swoje wyniki finansowe i poinformował przy tym, że osiągnął przewagę w sprzedaży nad amerykańskim konkurentem. Z danych, które podano do publicznej wiadomości, wynika że Luckin miało przychód netto w wysokości 24,9 mld juanów (3,5 mld dolarów) dzięki wzrostowi o 87 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Choć nie podzielono przychodów pod względem geograficznym, to można spokojnie założyć, że 30 kawiarni Luckin Coffee w Singapurze nie odpowiada za większość przychodów. Singapur to, jak na razie, jedyny zagraniczny rynek chińskiego koncernu. Zysk netto Luckin wzrósł z 488 mln juanów w 2022 r. do 2,85 mld.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Brazylia walczy z cłami, które narzucił Donald Trump. Złożyła właśnie skargę w WTO, a ogromne ilości kawy przeki...
Niemcy piją mniej piwa. Sprzedaż spadła do najniższego poziomu od ponad trzech dekad. Niemieckie browary widzą j...
TikTok wypromował zapomniany i ignorowany produkt spożywczy – twaróg. Przez lata był on pomijany, relegowany do...
Najbardziej rozpoznawalna marka napoju gazowanego na świecie opublikowała bardzo dobre wyniki za drugi kwartał....
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Branża mięsa zmaga się z wieloma wyzwaniami: od kłopotów z popytem, poprzez epidemię po wzrost kosztów produkcji...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas