Reklama

Kawiarniana wojna w Chinach. Chińska sieć wyprzedziła Starbucksa

Luckin Coffee, chińska sieć kawiarni, podniosła się po skandalach sprzed 4 lat i twierdzi, że wyprzedziła amerykańskiego konkurenta na rodzimym rynku.

Publikacja: 26.02.2024 15:10

Kawiarniana wojna w Chinach. Chińska sieć wyprzedziła Starbucksa

Foto: Adobe Stock

Największymi rynkami kawiarni na świecie są USA i Chiny. Przy czym Państwo Środka jest najszybciej rozwijającym się dużym rynkiem, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych jest on ustabilizowany i nasycony. W ChRL trwa zaciekła rywalizacja pomiędzy amerykańskim Starbucksem a miejscową siecią Luckin Coffee.

Chiński koncern opublikował w piątek swoje wyniki finansowe i poinformował przy tym, że osiągnął przewagę w sprzedaży nad amerykańskim konkurentem. Z danych, które podano do publicznej wiadomości, wynika że Luckin miało przychód netto w wysokości 24,9 mld juanów (3,5 mld dolarów) dzięki wzrostowi o 87 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Choć nie podzielono przychodów pod względem geograficznym, to można spokojnie założyć, że 30 kawiarni Luckin Coffee w Singapurze nie odpowiada za większość przychodów. Singapur to, jak na razie, jedyny zagraniczny rynek chińskiego koncernu. Zysk netto Luckin wzrósł z 488 mln juanów w 2022 r. do 2,85 mld.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama