McDonald's organizuje nowe szkolenia dla pracowników. Przez dyskryminację, molestowanie i znęcanie

Sieć McDonald's ogłosiła, że wprowadza nowy program szkoleniowy dla pracowników restauracji i przełożonych, który ma na celu złagodzenie problemów takich jak zastraszanie, molestowanie seksualne i dyskryminacja - informuje CNN.

Aktualizacja: 29.08.2019 13:30 Publikacja: 29.08.2019 13:17

McDonald's organizuje nowe szkolenia dla pracowników. Przez dyskryminację, molestowanie i znęcanie

Foto: Bloomberg

ula

Sieć rozpoczęła współpracę z organizacją RAINN, która zwalczającą przemoc seksualną i niosąca wsparcie ofiarom takiej przemocy. Program treningowy - w postaci zajęć online i w realu - ma dotykać takich problemów jak dyskryminacja, molestowanie oraz znęcanie się psychiczne, ale także jak radzić sobie z trudnymi i agresywnymi klientami oraz jak zgłaszać przypadki przemocy i molestowania przez współpracowników lub przełożonych.

McDonald's rozpoczyna szkolenia po tym jak pracownicy sieci informowali o licznych przypadkach przemocy w miejscu pracy. W maju tego roku organizacje broniące praw pracowników wraz z Time's Up Legal Defense Fund poinformowały, że złożyli kilka pozwów w związku z przypadkami przemocy, molestowania i dyskryminacji w restauracjach McDonald's.

W Chicago doszło też do demonstracji pracowników sieci, którzy uznali, że kierownictwo McDonald's długo nie reagowało na skargi pokrzywdzonych - informuje CNN.

To pierwsze takie szkolenie dla 850 tys. pracowników sieci w  USA. W zeszłym roku ilość skarg na kłopoty w miejscu pracy skłoniły kierownictwo sieci do założenia specjalnej linii telefonicznej, gdzie można było anonimowo informować o kłopotach.

Jednak zdaniem organizacji pracowniczych to były absolutnie niewystarczające działania i wezwały kierownictwo koncerny, by zapewnili wszystkim pracownikom bezpieczne środowisko pracy. Plan szkoleń tez nie przypadł im do gustu.

- Szkolenia mogą być dobrym zagraniem PR-owym, ale nie jest to żadne rozwiązanie - twierdzą  przedstawiciele takich organizacji społecznych, jak Fight for $15, American Civil Liberties Union i Futures Without Violence.

"Szkolenie pracowników, by wiedzieli co jest złe, a co dobre jest bez znaczenia, jeśli pracownicy zgłaszający niewłaściwe postępowanie zostaną zignorowani lub, co gorsza, ukarani. Szkolenie jest bezużyteczne, jeśli ci, którzy lekceważą jego lekcje, nie poniosą żadnych konsekwencji" - napisano we wspólnym oświadczeniu organizacji. Tymczasem okazuje się, że szkolenia obowiązkowo zostaną przeprowadzone jedynie w placówkach należących do koncernu. We franczyzach, których jest aż 95 proc. koncern nie ma możliwości prawnej do zmuszenia właścicieli do przeprowadzenia jakichkolwiek szkoleń - informuje CNN.

Sieć rozpoczęła współpracę z organizacją RAINN, która zwalczającą przemoc seksualną i niosąca wsparcie ofiarom takiej przemocy. Program treningowy - w postaci zajęć online i w realu - ma dotykać takich problemów jak dyskryminacja, molestowanie oraz znęcanie się psychiczne, ale także jak radzić sobie z trudnymi i agresywnymi klientami oraz jak zgłaszać przypadki przemocy i molestowania przez współpracowników lub przełożonych.

McDonald's rozpoczyna szkolenia po tym jak pracownicy sieci informowali o licznych przypadkach przemocy w miejscu pracy. W maju tego roku organizacje broniące praw pracowników wraz z Time's Up Legal Defense Fund poinformowały, że złożyli kilka pozwów w związku z przypadkami przemocy, molestowania i dyskryminacji w restauracjach McDonald's.

Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku