Sieć rozpoczęła współpracę z organizacją RAINN, która zwalczającą przemoc seksualną i niosąca wsparcie ofiarom takiej przemocy. Program treningowy - w postaci zajęć online i w realu - ma dotykać takich problemów jak dyskryminacja, molestowanie oraz znęcanie się psychiczne, ale także jak radzić sobie z trudnymi i agresywnymi klientami oraz jak zgłaszać przypadki przemocy i molestowania przez współpracowników lub przełożonych.
McDonald's rozpoczyna szkolenia po tym jak pracownicy sieci informowali o licznych przypadkach przemocy w miejscu pracy. W maju tego roku organizacje broniące praw pracowników wraz z Time's Up Legal Defense Fund poinformowały, że złożyli kilka pozwów w związku z przypadkami przemocy, molestowania i dyskryminacji w restauracjach McDonald's.
W Chicago doszło też do demonstracji pracowników sieci, którzy uznali, że kierownictwo McDonald's długo nie reagowało na skargi pokrzywdzonych - informuje CNN.
To pierwsze takie szkolenie dla 850 tys. pracowników sieci w USA. W zeszłym roku ilość skarg na kłopoty w miejscu pracy skłoniły kierownictwo sieci do założenia specjalnej linii telefonicznej, gdzie można było anonimowo informować o kłopotach.
Jednak zdaniem organizacji pracowniczych to były absolutnie niewystarczające działania i wezwały kierownictwo koncerny, by zapewnili wszystkim pracownikom bezpieczne środowisko pracy. Plan szkoleń tez nie przypadł im do gustu.