Reklama

Wielka Brytania przestaje pić herbatę

Spada sprzedaż czarnej herbaty w Wielkiej Brytanii. Tradycyjny napar coraz częściej przegrywa w konkurencji z ziołowymi i owocowymi herbatami.

Aktualizacja: 08.08.2015 08:33 Publikacja: 08.08.2015 07:59

Wielka Brytania przestaje pić herbatę

Foto: 123RF

Sprzedaż tradycyjnej herbaty na rynku detalicznym w Wielkiej Brytanii spadła o 6 proc. w ciągu ostatnich 5 lat. W 2010 r. wynosiła 699 mln dol., natomiast w 2015 r. już ok. 654 mln dol. – wynika z danych zebranych przez Mintel, dostawcę badań rynkowych.

Konsumenci na Wyspach coraz częściej wybierają ziołową lub owocową herbatę. Ich łączna sprzedaż wzrosła o 31 proc. z 58 mln dol. w 2012 r. do 76 mln dol. w 2014 r. Największy skok w tym okresie odnotowano w sprzedaży zielonej herbaty – wzrosła aż o 50 proc. do 36 mln dol.

- Nasze badanie pokazało, że ludzie sięgają po alternatywne herbaty, ponieważ wierzą, że mogą one mieć wpływ na ich nastrój oraz przynieść korzyści zdrowotne – mówi Mintel.

- Tradycyjna czarna herbata zmaga się z utrzymaniem zainteresowania konsumentów w warunkach rosnącej konkurencji ze strony innych napojów. Mało zachęcający wizerunek działa na jej niekorzyść – twierdzi Emma Clifford, analityk żywieniowy.

Według badaczy Mintela, kolejną przyczyną mógł być jednoczesny spadek sprzedaży herbatników i ciast, tradycyjnie podawanych z herbatą. Niemal połowa badanych Brytyjczyków przyznała, że spożywa herbatniki tylko z gorącym napojem, 41 proc. powiedziała zaś, że bardzo rzadko je kupuje, ponieważ mają wysoką zawartość cukru. Sprzedaż herbatników na brytyjskim rynku spadła z 451 mln kilogramów w 2009 r. do ok. 413 mln kilogramów w ubiegłym roku.

Reklama
Reklama

Czarna herbata pozostaje jednak wciąż istotnym elementem dnia dla wielu Brytyjczyków. Badania pokazują, że ponad połowa mieszkańców Wysp pije przynajmniej jedną herbatę dziennie. Mężczyźni w wieku od 16 do 44 lat stanowią największą grupę jej konsumentów. Ok. 80 proc. z nich pije herbatę codziennie o tych samych rutynowych porach – najczęściej w godzinach porannych. Kobiety powyżej 65 r. życia są najmniej liczną grupą, pijącą aromatyczny napar.

- Producenci mogą zwiększyć sprzedaż czarnej herbaty zachęcając ludzi, by wykorzystywali ją w mniej tradycyjny sposób, na przykład w postaci zimnych napojów, takich jak ice tea bądź smoothie oraz w gotowaniu i przy wypiekach – dodaje Clifford.

BBC news, Daily Mail

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama