Reklama
Rozwiń

Jak się skarżyć, gdy sylwester się nie udał

Klient niezadowolony z imprezy ma prawo domagać się od jej organizatora zwrotu części pieniędzy. Musi jednak udowodnić swoje racje.

Nie daj się złapać na triki sprzedawców

Niektórzy sprzedający stosują zabiegi mające skłonić klienta do przyjęcia niekorzystnej oferty. Na szczęście można się przed tym bronić.

Jak i gdzie kupować sztuczne ognie

Sprzedaż sztucznych ogni, które sami odpalamy w sylwestra, nie wymaga zezwolenia. Warto jednak kupować je w sprawdzonych miejscach.

Kiedy można zwrócić nietrafiony prezent

Przed zakupem w tradycyjnym sklepie warto sprawdzić, czy przyjmuje on zwroty i na jakich zasadach. Znacznie łatwiej oddać zakupy on-line.

Od 2018 r. wszystkie torby foliowe będą płatne

Od 1 stycznia każdy klient w sklepie będzie musiał płacić za plastikową reklamówkę.

Usługę u fryzjera i kosmetyczki można reklamować

Wchodząc do salonu, ustalmy szczegółowo, co usługodawca ma wykonać – mówi radca prawny.

KER o reklamie filmu "Kraina Lodu. Przygoda Olafa"

Konsument skierował do Komisji Etyki Reklamy skargę na reklamę „Kraina Lodu. Przygoda Olafa". W kinowym spocie filmowy bałwanek posługuje się słowem, które...

Nieudany bal sylwestrowy: jakie prawa ma klient

Zbyt skromne menu czy brak obiecanego pokazu fajerwerków może być podstawą do złożenia reklamacji.

UOKiK: fajerwerki - na co zwrócić uwagę przy zakupie

Wiele osób wita Nowy Rok, używając różnych wyrobów pirotechnicznych. Warto jednak zachować ostrożność, by zabawa nie skończyła się tragedią.

Kiedy klient biura podróży może dochodzić rekompensaty za zmarnowany urlop

Klient może dochodzić rekompensaty za krzywdę, jaką poniósł, gdy biuro podróży nie zapewniło mu spodziewanego wypoczynku.

Wyjazd świąteczny - reklamacja: na co może liczyć konsument

Jeżeli stok narciarski leżał dalej, niż zapewniało biuro podróży, a balu sylwestrowego w ogóle nie było, można domagać się zwrotu części ceny.

#RZECZoPRAWIE: Małgorzata Cieloch o możliwości zwrotu lub wymiany prezentu świątecznego

- Dowód zakupu prezentu świątecznego warto zachować. Może się przydać nie tylko w przypadku zwrotu ale także ewentualnej reklamacji - mówiła w środowym pro...

Konsumenci: kiedy można zwrócić towar

W tradycyjnym sklepie o polityce zwrotów decyduje sprzedawca. Przy kupowaniu przez Internet trzeba się liczyć z kaprysami klientów.

Konsumenci: uwaga na fałszywe sklepy w internecie

Trudno złapać oszustów w sieci, bo korzystają z zagranicznych kont i pośredników. Niestraszne im osiem lat więzienia, a surowiej na razie nie będzie.

Upadłość konsumencka - nowe rozwiązania dla najbiedniejszych

Najbiedniejsi, którzy nie mogą spłacić zobowiązań, dostaną możliwość zawarcia układu z wierzycielami i szybkiego oddłużenia.

Upadłość nie może przypominać oszustwa

Rozszerzenie możliwości oddłużania na nieuczciwe osoby może osłabiać respekt do prawa – mówi sędzia Cezary Zalewski.

#RZECZoPRAWIE: Bartłomiej Morzycki - godziny emisji reklam piwa

- Zmiana godziny od której można emitować reklamy piwa spowodowałaby faktyczny jej zakaz - mówił w środowym programie #RZECZoPRAWIE Mateusza Rzemka Bartłom...

UOKiK ostrzega przed "inwestycjami" alternatywnymi i piramidami finansowymi

Prezes UOKiK ostrzega: uważaj na oszustwa i „inwestycje” alternatywne, które mogą wykorzystywać model piramid finansowych. Mogą kusić „inwestycjami” w złot...

Kupno nieruchomości a ochrona konsumentów - Marek Niechciał w rozmowie z Renatą Krupą-Dąbrowską

O tym, co szwankuje w ochronie kupujących mieszkania i domy jednorodzinne od deweloperów, dlaczego chce uregulować zawieranie umów rezerwacyjnych oraz zlik...

Piramida finansowa to nie sposób na legalny zarobek - wyrok SOKiK

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję urzędu antymonopolowego oraz nałożoną przez niego karę za tworzenie systemu, w którym kolejni „dar...