Telewizja i radio mają ostrzegać przed seksem i wulgaryzmami

Przemoc, seks, wulgaryzmy i narkotyki to cztery rodzaje treści, których prezentacja w stacjach telewizyjnych i radiowych powinna być poprzedzona określonym symbolem graficznym lub zapowiedzią, gdyż może mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich.

Publikacja: 11.05.2022 10:18

Telewizja i radio mają ostrzegać przed seksem i wulgaryzmami

Foto: Adobe Stock

dgk

Wzór symboli i zapowiedzi oraz sposób kwalifikowania, rozpowszechniania  audycji lub innych przekazów zawierających takie treści określiła w rozporządzeniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (Dz.U. z 29 kwietnia 2022 r., poz.938). Rozporządzenie weszło w życie 1 maja 2022 r.

Zgodnie z rozporządzeniem, w razie emisji treści dla pełnoletnich telewizje muszą oznaczać audycje symbolem białego kluczyka w czerwonym kwadracie oraz odpowiednim symbolem graficznym wskazującym rodzaj treści: P jak przemoc, S jak seks, W jak wulgaryzmy i N jak narkotyki (niezależnie od tego, czy treści takie są zawarte w warstwie wizualnej czy słownej).  Symbole mają być umieszczone w lewym górnym rogu ekranu, w sposób czytelny dla odbiorcy i przez co najmniej 5 sekund przed emisją danej audycji telewizyjnej lub innego przekazu oraz przez co najmniej 5 sekund na początku ich emisji, a także przez co najmniej 5 sekund po przerwie na reklamę. 

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Sądy i trybunały
Coraz więcej wakatów w Trybunale Konstytucyjnym. Prawnicy mówią, co trzeba zrobić
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Zawody prawnicze
Rząd zmieni przepisy o zawodach adwokata i radcy. Projekt po wakacjach
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Podatki
Rodzic może stracić ulgi w PIT, jeśli dziecko za dużo zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama