Na co najczęściej skarżą się pacjenci - raport Rzecznika Praw Pacjenta

Trudności z dostępem do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej to problem najczęściej zgłaszany na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta. Ludzie skarżą się na brak możliwości telefonicznego umówienia wizyt, na lekarzy, którzy nie chcą przyjść do domu chorego czy wydać skierowania na badania diagnostyczne lub do specjalisty.

Publikacja: 25.01.2019 10:40

Na co najczęściej skarżą się pacjenci - raport Rzecznika Praw Pacjenta

Foto: ROL

dgk

Zespół ekspertów pod kierunkiem rzecznika praw pacjenta Bartłomieja Chmielowca zaprezentował  podsumowanie ostatnich 4 lat funkcjonowania infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Od 10 lat pacjenci mogą na nią dzwonić bezpłatnie w celu uzyskania wsparcia czy informacji. W latach 2015-18 eksperci dyżurujący na infolinii odebrali przeszło 199 640 połączeń.

Spośród wszystkich rodzajów świadczeń udzielanych w ramach ubezpieczenia zdrowotnego najwięcej, bo aż 90 proc. zgłoszeń na infolinię dotyczy:

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Praca, Emerytury i renty
Część seniorów dostanie w lipcu dwa przelewy. Zasady wypłaty renty wdowiej
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców