Reklama

Na co najczęściej skarżą się pacjenci - raport Rzecznika Praw Pacjenta

Trudności z dostępem do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej to problem najczęściej zgłaszany na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta. Ludzie skarżą się na brak możliwości telefonicznego umówienia wizyt, na lekarzy, którzy nie chcą przyjść do domu chorego czy wydać skierowania na badania diagnostyczne lub do specjalisty.

Publikacja: 25.01.2019 10:40

Na co najczęściej skarżą się pacjenci - raport Rzecznika Praw Pacjenta

Foto: ROL

dgk

Zespół ekspertów pod kierunkiem rzecznika praw pacjenta Bartłomieja Chmielowca zaprezentował  podsumowanie ostatnich 4 lat funkcjonowania infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Od 10 lat pacjenci mogą na nią dzwonić bezpłatnie w celu uzyskania wsparcia czy informacji. W latach 2015-18 eksperci dyżurujący na infolinii odebrali przeszło 199 640 połączeń.

Spośród wszystkich rodzajów świadczeń udzielanych w ramach ubezpieczenia zdrowotnego najwięcej, bo aż 90 proc. zgłoszeń na infolinię dotyczy:

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama