Atrakcyjne wynagrodzenie wraz z benefitami, przyjazna atmosfera pracy i stabilność zatrudnienia – to najczęściej wskazywane przez Polaków czynniki, które decydują dziś o wyborze pracodawcy. Tak wynika z raportu Randstad Employer Brand Research 2023, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. Raport podsumowuje wyniki globalnego badania, które w Polsce objęło ponad 4,7 tys. dorosłych oceniających atrakcyjność dużych firm i branż jako pracodawców. Wśród sektorów liderem popularności okazała się motoryzacja, odbijająca po pandemicznych zaburzeniach łańcuchów dostaw.
Branżę tę, określaną terminem automotive, jako najbardziej atrakcyjne miejsce pracy wskazało 54 proc. badanych. To pozwoliło jej wyprzedzić sektor medyczny, który znacząco zyskał na popularności w czasie pandemii i był liderem zestawienia w 2022 r.
Rola silnej marki
Jak zaznacza Mateusz Żydek, ekspert Randstad Polska, firmy motoryzacyjne, nawet w czasie niedawnych trudności, starały się chronić swoje załogi w obawie, że w przypadku redukcji będzie potem trudno skompletować załogę złożoną z fachowców. Teraz widać już odbicie w branży, a dodatkowy napęd daje jej sektor elektromobilności, który oferuje jeszcze bardziej atrakcyjne warunki zatrudnienia. To zasługa inwestorów z zagranicy, którzy uruchamiają fabryki z tysiącami nowych miejsc pracy. Według danych PAiH w ubiegłym roku zagraniczne firmy zainwestowały w elektromobilność ponad 1,4 mld euro.
Czytaj więcej
Ponad sześciu na dziesięciu pracowników biurowych w Polsce odczuwa żal z powodu swoich decyzji związanych z pracą.