Reklama

Tych zawodowych wyborów Polacy żałują najczęściej

Ponad sześciu na dziesięciu pracowników biurowych w Polsce odczuwa żal z powodu swoich decyzji związanych z pracą.

Publikacja: 22.05.2023 03:00

Tych zawodowych wyborów Polacy żałują najczęściej

Foto: Adobe Stock

Zaledwie 16 proc. pracowników biurowych w Polsce (tzw. White collars) z pokolenia Y i Z twierdzi, że nie żałuje żadnego ze swych wyborów zawodowych. Znacznie więcej, bo 62 proc., przyznaje, że odczuwa żal z powodu swoich działań, przy czym częściej z powodu ich niepodjęcia – wynika z sondażu przeprowadzonego dla portalu pracy RocketJobs.pl, który na przełomie 2022 i 2023 r. objął 500 młodych pracowników umysłowych.

Czego najczęściej żałują? Przede wszystkim braku aktywności; największa grupa (29 proc.) wyrzuca sobie zbyt późne rozpoczęcie pracy zawodowej. Średnią podwyższają tu mężczyźni; prawie co trzeci żałuje, że nie zaczął pracować wcześniej, np. w trakcie studiów. Niewiele mniej, bo 26 proc. wszystkich badanych (i 30 proc. mężczyzn), żałuje, że nie wyjechali do pracy za granicę albo że częściej nie zmieniali pracodawcy i „zasiedzieli się” w jednym miejscu. Tym bardziej że z obserwacji ekspertów HR wynika, że zmiana pracodawcy jest w Polsce najbardziej skutecznym sposobem zdobycia wyższego wynagrodzenia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama