– Pracodawcy coraz częściej dostrzegają możliwość wykorzystania Internetu jako drogi komunikacji nie tylko z klientem, ale także z potencjalnym pracownikiem – podkreśla Piotr Gacek, prezes Grupy Pracuj.pl, właściciela portalu pracuj.pl, który był merytorycznym partnerem analizy przeprowadzonej na przełomie października i listopada 2007 r.
Jak z niej wynika, co druga z setki największych firm w zamieszczonym na swej stronie WWW opisie przedstawia się jako atrakcyjny pracodawca, podkreślając często, jak bardzo ceni kapitał ludzki – „współtwórcę sukcesu firmy”. Wśród swych atutów duzi pracodawcy wymieniają najczęściej sposób traktowania pracowników, system wynagrodzeń oraz możliwości rozwoju i świadczenia pozapłacowe. Dwie piąte firm umieściło na swej stronie informację o szkoleniach dla pracowników, co dziesiąta chwali się opieką medyczną i dofinansowaniem studiów. Internet jest też sposobem na dotarcie do młodych ludzi – zwłaszcza studentów. Prawie jedna trzecia wśród analizowanej setki ma na stronie specjalną zakładkę dla osób zainteresowanych praktykami i stażami, zazwyczaj nie tylko w czasie wakacji.
Jak wynika z analizy, warto też przeglądać strony internetowe dużych pracodawców w poszukiwaniu ofert pracy, które umieszcza co druga firma z pierwszej setki Listy 500. Spółki należące do światowych koncernów oferują niekiedy na swych korporacyjnych stronach międzynarodową bazę ofert pracy.
Według autorów analizy największy wybór ofert można znaleźć na stronach firm, które mają siedzibę w którymś z dużych miast, z Warszawą na czele. Coraz więcej firm ułatwia potencjalnym pracownikom życie, umożliwiając złożenie aplikacji przez Internet, choć niektóre z nich uwzględniają tylko dokumenty przesłane tradycyjną pocztą.