Reklama
Rozwiń

Młoda Marka Sukcesu -konkurs dla młodych dynamicznych marek

Już po raz czwarty dynamiczne polskie brandy będą mogły się pochwalić swoim sukcesem.

Publikacja: 18.08.2014 08:01

Anita Błaszczak

Polskie marki nie mają łatwego życia. Nie dość, że zwykle nie mogą liczyć na tak silne wsparcie reklamowe jak globalne brandy, to w dodatku krajowe pochodzenie nie zawsze bywa atutem dla polskiego konsumenta. Jak wynika z niedawnego raportu Grupy On Board, o ile jeszcze może ono pomóc w przypadku artykułów spożywczych – gdzie 41 proc. ankietowanych Polaków docenia rodzime pochodzenie produktu, o tyle przy innych zakupach bywa obciążeniem.

Co wybiera Polak

Przy wyborze odzieży polskość jako jeden z czynników wyboru wskazuje 15 proc. konsumentów, przy kosmetykach – 12 proc., a podczas zakupów artykułów elektronicznych – zaledwie 7 proc. W tym ostatnim przypadku prawie trzykrotnie więcej badanych jako atut wskazywał zagraniczne pochodzenie produktu.

Nie bez powodu dwóch z trzech dotychczasowych laureatów naszego konkursu (marka ryb Abramczyk i twarożku Mój Ulubiony) to brandy spożywcze. Za to w 2013 r. prestiżowy tytuł Młodej Marki Sukcesu zdobyła firma Fibaro oferująca rozwiązania z dziedziny nowoczesnych technologii – bezprzewodowy system inteligencji budynkowej.

W tym roku „Rzeczpospolita" już po raz czwarty wesprze przedsiębiorstwa, które stworzyły dynamiczne polskie znaki towarowe. Promocja firm budujących dobre, rodzime marki jest bowiem głównym celem konkursu Młoda Marka Sukcesu. Pomaga w tym główna nagroda – kampania reklamowa o wartości 400 tys. zł ufundowana przez PKO Bank Polski, który od początku jest partnerem projektu.

Reklama
Reklama

– Wspieramy i promujemy młode firmy, ponieważ jesteśmy przekonani, że dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże im w rozwijaniu działalności i budowaniu lojalności oraz zaufania klientów – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego. O wartą 400 tys. zł kampanię mogą zawalczyć krajowe marki utworzone specjalnie na polski rynek, które zadebiutowały po 1 stycznia 2007 roku.

Motywacja do rozwoju

O wyborze zwycięzcy konkursu zadecyduje w głosowaniu Rada Polskich Marek. W jej skład wchodzą szefowie firm będących właścicielami cennych rodzimych znaków towarowych: Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, Jacek Krawiec, szef PKN Orlen, Andrzej Klesyk, prezes PZU, Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, Dariusz Sapiński, szef Grupy Mlekovita, i Jolanta Wiśniewska, wiceprezes Polskiego Radia.

– Zdobycie tytułu Młoda Marka Sukcesu to niebywały prestiż, ale także bodziec motywacyjny. Czujemy się zobowiązani, aby jeszcze prężniej się rozwijać – podkreśla Joanna Ossowska, dyrektor marketingu Fibar Group, właściciela marki Fibaro, zwycięzcy ubiegłorocznej edycji konkursu. Od tego czasu firma 2,5-krotnie zwiększyła zatrudnienie, jest już obecna w prawie 100 krajach świata i... cały czas chwali się tytułem Młodej Marki Sukcesu – dodaje Ossowska. Jak zaznacza, krajowe brandy, które mimo zmiennych warunków ekonomicznych osiągają sukcesy, korzystają z promocji „Rz", a dodatkowo ich rozwój wspiera nagroda ufundowana przez PKO Bank Polski.

Więcej informacji o konkursie: ekonomia.rp.pl/markasukcesu

Anita Błaszczak

Polskie marki nie mają łatwego życia. Nie dość, że zwykle nie mogą liczyć na tak silne wsparcie reklamowe jak globalne brandy, to w dodatku krajowe pochodzenie nie zawsze bywa atutem dla polskiego konsumenta. Jak wynika z niedawnego raportu Grupy On Board, o ile jeszcze może ono pomóc w przypadku artykułów spożywczych – gdzie 41 proc. ankietowanych Polaków docenia rodzime pochodzenie produktu, o tyle przy innych zakupach bywa obciążeniem.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama