Młoda Marka Sukcesu -konkurs dla młodych dynamicznych marek

Już po raz czwarty dynamiczne polskie brandy będą mogły się pochwalić swoim sukcesem.

Publikacja: 18.08.2014 08:01

Anita Błaszczak

Polskie marki nie mają łatwego życia. Nie dość, że zwykle nie mogą liczyć na tak silne wsparcie reklamowe jak globalne brandy, to w dodatku krajowe pochodzenie nie zawsze bywa atutem dla polskiego konsumenta. Jak wynika z niedawnego raportu Grupy On Board, o ile jeszcze może ono pomóc w przypadku artykułów spożywczych – gdzie 41 proc. ankietowanych Polaków docenia rodzime pochodzenie produktu, o tyle przy innych zakupach bywa obciążeniem.

Co wybiera Polak

Przy wyborze odzieży polskość jako jeden z czynników wyboru wskazuje 15 proc. konsumentów, przy kosmetykach – 12 proc., a podczas zakupów artykułów elektronicznych – zaledwie 7 proc. W tym ostatnim przypadku prawie trzykrotnie więcej badanych jako atut wskazywał zagraniczne pochodzenie produktu.

Nie bez powodu dwóch z trzech dotychczasowych laureatów naszego konkursu (marka ryb Abramczyk i twarożku Mój Ulubiony) to brandy spożywcze. Za to w 2013 r. prestiżowy tytuł Młodej Marki Sukcesu zdobyła firma Fibaro oferująca rozwiązania z dziedziny nowoczesnych technologii – bezprzewodowy system inteligencji budynkowej.

W tym roku „Rzeczpospolita" już po raz czwarty wesprze przedsiębiorstwa, które stworzyły dynamiczne polskie znaki towarowe. Promocja firm budujących dobre, rodzime marki jest bowiem głównym celem konkursu Młoda Marka Sukcesu. Pomaga w tym główna nagroda – kampania reklamowa o wartości 400 tys. zł ufundowana przez PKO Bank Polski, który od początku jest partnerem projektu.

– Wspieramy i promujemy młode firmy, ponieważ jesteśmy przekonani, że dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże im w rozwijaniu działalności i budowaniu lojalności oraz zaufania klientów – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego. O wartą 400 tys. zł kampanię mogą zawalczyć krajowe marki utworzone specjalnie na polski rynek, które zadebiutowały po 1 stycznia 2007 roku.

Motywacja do rozwoju

O wyborze zwycięzcy konkursu zadecyduje w głosowaniu Rada Polskich Marek. W jej skład wchodzą szefowie firm będących właścicielami cennych rodzimych znaków towarowych: Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, Jacek Krawiec, szef PKN Orlen, Andrzej Klesyk, prezes PZU, Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, Dariusz Sapiński, szef Grupy Mlekovita, i Jolanta Wiśniewska, wiceprezes Polskiego Radia.

– Zdobycie tytułu Młoda Marka Sukcesu to niebywały prestiż, ale także bodziec motywacyjny. Czujemy się zobowiązani, aby jeszcze prężniej się rozwijać – podkreśla Joanna Ossowska, dyrektor marketingu Fibar Group, właściciela marki Fibaro, zwycięzcy ubiegłorocznej edycji konkursu. Od tego czasu firma 2,5-krotnie zwiększyła zatrudnienie, jest już obecna w prawie 100 krajach świata i... cały czas chwali się tytułem Młodej Marki Sukcesu – dodaje Ossowska. Jak zaznacza, krajowe brandy, które mimo zmiennych warunków ekonomicznych osiągają sukcesy, korzystają z promocji „Rz", a dodatkowo ich rozwój wspiera nagroda ufundowana przez PKO Bank Polski.

Więcej informacji o konkursie: ekonomia.rp.pl/markasukcesu

Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!