Reklama

EY: Pracodawcy przestaną rozliczać z czasu pracy przy biurku

Pandemia wymusiła na pracodawcach, którzy jeszcze tego nie robili, przejście z modelu zarządzania czasem na zarządzanie przez cele i moim zdaniem nie ma od tego odwrotu - mówi Iwona Kozera, partner zarządzająca EY, w rozmowie z Business Insider Polska.

Aktualizacja: 01.06.2021 13:30 Publikacja: 01.06.2021 13:25

EY: Pracodawcy przestaną rozliczać z czasu pracy przy biurku

Foto: AdobeStock

Pandemia wymusiła wiele zmian na rynku pracy, a niektóre z nich okazały się dla pracowników korzystne. Praca zdalna pomogła wielu osobom łatwiej pogodzić obowiązki zawodowe i rodzinne, ale także docenić pracę zespołową i kontakt międzyludzki. Jak będzie wyglądać sytuacja po zakończeniu pandemii? Jak wynika z badania EY, jedynie co piąty ankietowany chce wrócić na stałe do biura, natomiast jedna na cztery osoby woli model hybrydowy - pracę zarówno w biurze, jak i zdalnie.

Iwona Kozera, partner zarządzająca EY, zauważyła w rozmowie z Business Insider Polska, że potrzebujemy uaktualnienia przepisów regulujących pracę zdalną po to, by zapewnić pracownikom większą elastyczność.

- Myślę, że nie wrócimy już do pracy tylko w biurze, ale że formuła pracy będzie ewoluowała w kierunku hybrydowym, łączenia pracy z domu i poza nim. Zespół nie może być grupą ludzi pracujących zdalnie. Musi się znać, integrować, mieć przestrzeń na pracę kreatywną - podkreśliła.

Wskazała, że zmieni się również sposób zarządzania w firmach i więcej pracodawców przestanie rozliczać podwładnych z czasu pracy, a położy większy nacisk na efekty.

- Pandemia wymusiła na pracodawcach, którzy jeszcze tego nie robili, przejście z modelu zarządzania czasem na zarządzanie przez cele i moim zdaniem nie ma od tego odwrotu. Jeśli chcemy mieć zaangażowanych pracowników, musimy włączyć ich w ustalanie celów i pozwolić współdecydować o sposobie, w jaki je osiągają - wyjaśniła Iwona Kozera.

Reklama
Reklama

Dodała, że pandemia przyniosła również korzyści na rynku pracy, choćby takie że zaczęliśmy bardziej doceniać pracę zespołową i dbać o swoje, jak i innych pracowników samopoczucie. Zmieniły się także formy komunikacji, które najprawdopodobniej będą dalej wykorzystywane po zakończonej pandemii.

- Pandemia zmieniła podejście przedsiębiorców. Jest to oczywiście uogólnienie, ale firmy otworzyły się na informacje zwrotne od zespołów, chcą lepiej rozumieć potrzeby swoich pracowników i myślę, że to trend, który z nami zostanie. Do tego dochodzą nowe formy komunikacji zdalnej, które przyniosły odkrycie, że wiele spotkań nie musi odbywać się twarzą w twarz. Dostawcy aplikacji online przedstawiają rosnące statystyki - niektóre mówią już o 300 mln użytkowników dziennie - powiedziała.

Praca
Tradycyjna kariera traci blask. Na czym dziś zależy pracownikom?
Praca
InPost stawia na rozwój menedżerek
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama