Reklama

Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy

Jeszcze w tym półroczu ma ruszyć wyczekiwana przez biznes digitalizacja procesów obsługi obcokrajowców, a za trzy lata system punktowy, który ułatwi wykwalifikowanym cudzoziemcom dostęp do polskiego rynku pracy.

Publikacja: 16.04.2025 20:47

Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy

Foto: Adobe Stock

– Naszym celem jest selektywna polityka migracyjna, która ma być pozytywna dla Polski jako państwa przyjmującego i nie będzie generować wyzwań dla spójności społecznej – podkreślał prof. Maciej Duszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji podczas debaty o znaczeniu migracji dla rynku pracy w trakcie Europejskiego Forum Nowych Idei (EFNI) w Warszawie. Jak powiedział „Rzeczpospolitej”, w ciągu dwóch miesięcy rząd przygotuje podstawy do cyfryzacji procesów obsługi wniosków o legalizację pobytu i pracy w Polsce. Pomoże to zmniejszyć bariery administracyjne związane z zatrudnianiem obcokrajowców, na które nadal narzekają pracodawcy.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Praca
Rewolucja w Allegro wywołała gorycz. Firma zamyka dwa biura i ogranicza pracę zdalną
Reklama
Reklama