Prawie 360 tys. nowych ofert pracy opublikowano w marcu na 50 największych portalach rekrutacyjnych w Polsce. To o ponad 30 proc. więcej niż rok wcześniej, a także o ponad jedną piątą (64,7 tys.) więcej niż w lutym tego roku – wynika z raportu firm Grant Thornton i Element, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza.
Tegoroczny marcowy wynik to nowy rekord w historii rekrutacji online w Polsce, który potwierdzają też udostępnione „Rzeczpospolitej” dane Adecco Group z analizy Job Market Insights. Według tej analizy, która uwzględnia również oferty pracy na portalach społecznościowych, w marcu opublikowano w sieci 443 tys. ogłoszeń, o ponad 50 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. – Widzimy, że sytuacja poprawiła się we wszystkich branżach. Łączymy to również z coraz lepszą sytuacją covidową w kraju i luzowaniem kolejnych obostrzeń – wyjaśnia Katarzyna Zimińska z Adecco Group.