Decydujące dziesięć sekund

Na naszą ofertę fachowiec od rekrutacji poświęci co najwyżej minutę. Warto więc się postarać, by list motywacyjny i życiorys przykuły jego uwagę

Publikacja: 11.03.2009 02:40

– Pierwsze pięć – dziesięć sekund jest decydujące. Jeśli w tym czasie w liście motywacyjnym i w CV konsultant nie znajdzie potwierdzenia, że kandydat pasuje na dane stanowisko, to zwykle kasuje jego ofertę – mówi Michał Młynarczyk, dyrektor zarządzający firmy doradztwa personalnego Hays Poland. Co zrobić, by nasze zgłoszenie zostało wybrane z setek innych, które trafiają do firm rekrutacyjnych albo działów kadr pracodawców?

Zasada jest podobna jak na innych rynkach; trzeba dopasować ofertę do potrzeb klienta, w tym wypadku firmy. Jeśli klient szuka w ogłoszeniu specjalisty od rachunkowości, to małe są szanse, że zainteresuje się CV fachowca od PR. Nie pomogą graficzne ozdobniki czy prezentacja wideo, po które sięga część kandydatów pomna na hasło „trzeba się wyróżnić”.

Lepiej wypunktować czy wytłuścić w liście motywacyjnym i CV kwalifikacje i doświadczenia, które dokładnie odpowiadają wymaganiom na danym stanowisku.

– Dla nas liczą się przede wszystkim konkrety. Zamiast więc ogólnie opisywać ogólnie swoje zdolności organizacyjne czy kreatywność, lepiej podać konkretne przykłady działań, gdzie kandydat je wykorzystał, np. organizując duży projekt – radzi Justyna Lipowska, szefowa działu rekrutacji w firmie doradztwa personalnego HRK. Jej zdaniem dobrym wstępem do życiorysu jest profil zawodowy, czyli krótki opis, w czym się specjalizujemy i jakie mamy umiejętności.

CV w czasach kryzysu

- Pamiętaj, by podać kontaktowy adres e-mailowy i aktualny numer telefonu (na wypadek, gdy trzeba się rozstać ze służbową komórką).

- Precyzyjnie określ zakres dotychczasowych obowiązków i odpowiedzialności. Nie wystarczy nazwa stanowiska, np. dyrektor operacyjny.

- W przypadku nagłych rozstań z byłym pracodawcą warto podać powody zakończenia współpracy.

 

– Pierwsze pięć – dziesięć sekund jest decydujące. Jeśli w tym czasie w liście motywacyjnym i w CV konsultant nie znajdzie potwierdzenia, że kandydat pasuje na dane stanowisko, to zwykle kasuje jego ofertę – mówi Michał Młynarczyk, dyrektor zarządzający firmy doradztwa personalnego Hays Poland. Co zrobić, by nasze zgłoszenie zostało wybrane z setek innych, które trafiają do firm rekrutacyjnych albo działów kadr pracodawców?

Zasada jest podobna jak na innych rynkach; trzeba dopasować ofertę do potrzeb klienta, w tym wypadku firmy. Jeśli klient szuka w ogłoszeniu specjalisty od rachunkowości, to małe są szanse, że zainteresuje się CV fachowca od PR. Nie pomogą graficzne ozdobniki czy prezentacja wideo, po które sięga część kandydatów pomna na hasło „trzeba się wyróżnić”.

Poszukiwanie pracy
Fala zwolnień pogorszyła nastroje pracowników
Poszukiwanie pracy
Więcej firm chce zatrudniać niż zwalniać
Poszukiwanie pracy
Startuje Program Kariera - szansa na elitarne płatne praktyki
Poszukiwanie pracy
Nie wystarczy znaleźć i zrekrutować dobrego kandydata
Poszukiwanie pracy
Co drugi specjalista czeka na okazję do zmiany pracodawcy w 2025 r.
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem