Kanał Sejmu na YouTube coraz bardziej popularny. Hołownia: Może będziemy w stanie wycisnąć więcej

- Demokracja wreszcie schodzi pod strzechy - powiedział marszałek Sejmu Szymon Hołownia (Polska 2050), komentując rekordowo wysoką w ostatnim czasie oglądalność obrad Sejmu w serwisie YouTube i fakt, że oficjalne konto izby na YT obserwuje ponad 100 tys. użytkowników.

Publikacja: 23.11.2023 16:31

Marszałek Sejmu Szymon Hołownia był pytany o wzrost popularności kanału Sejmu na platformie YouTube

Marszałek Sejmu Szymon Hołownia był pytany o wzrost popularności kanału Sejmu na platformie YouTube

Foto: PAP/Paweł Supernak

W ostatnich tygodniach kanał Sejmu na platformie YouTube zyskuje na popularności. Numerem 1 na karcie "Na czasie" w Polsce, którą otwierają zazwyczaj materiały rozrywkowe, jest zapis transmisji z czwartego dnia pierwszego posiedzenia Sejmu X kadencji - obrady z 22 listopada wyświetlono 672 tys. razy, nie licząc retransmisji prowadzonych na innych kanałach, w tym prowadzonych przez media.

Kanał Sejmu na YouTube zyskuje popularność

Podobną widownię zebrały transmisje trzeciego (720 tys. wyświetleń, trzecie miejsce na karcie "Na czasie") i drugiego dnia obrad (668 tys.). Transmisja z pierwszego dnia inauguracyjnego posiedzenia Sejmu ma ponad 914 tys. odsłon i jest najczęściej oglądanym materiałem w historii kanału Sejmu na YT. Dla porównania, transmisje obrad ostatniego posiedzenia izby niższej parlamentu poprzedniej kadencji zebrały od 24 do 77 tys. wyświetleń. Dotychczasowy rekord odsłon wynosił 328 tys. - tyle wyświetleń zebrała transmisja z pierwszego dnia 20. posiedzenia Sejmu IX kadencji z 27 października 2020 r.

Kanał Sejmu RP w serwisie YouTube przekroczył liczbę ponad 100 tys. subskrypcji (w chwili powstawania niniejszego artykułu to 141 tys.), co oznacza, że twórcy kanału mogą otrzymać od YT nagrodę w postaci srebrnego przycisku.

Czytaj więcej

In vitro z budżetu państwa - debata w Sejmie. "Prawo do szczęścia", "przedsionek piekieł"

Szymon Hołownia: Będzie srebrny przycisk

O wyniki oglądalności kanału Sejmu na YT na konferencji prasowej zapytany został marszałek Szymon Hołownia. - Będzie srebrny przycisk - odpowiedział w reakcji na uwagę, że liczba subskrypcji przekroczyła 100 tysięcy.

- Raz byłem w programie, w którym był złoty przycisk, więc teraz przyjmować srebrny przycisk? No nie wiem, zobaczymy. Natomiast mówiąc zupełnie poważnie, ja się strasznie cieszę i bardzo dziękuję tym wszystkim ponad stu tysiącom nowych subskrybentów, których kanał sejmowy pozyskał, bo to znaczy, że dzieje się to, co powinno się dziać - mówił Szymon Hołownia.

- Ludzie naprawdę interesują się tym, co zrobili 15 października (w tym dniu odbyły się wybory parlamentarne - red.), chcą nas z tego rozliczać, chcą na to patrzeć - kontynuował.

Czytaj więcej

Pierwszy dzień negocjacji Morawieckiego ws. rządu. "Siedzi sam, może ciastka zje"

"Drodzy państwo, zaopatrzcie się w popcorn solidnie"

- Od razu zapowiadam wszystkim tym, w związku z tym, co przed chwilą powiedziałem - in vitro, ustawa o pielęgniarkach, odwołanie członków komisji "lex Tusk", pierwsze czytanie powołania trzech komisji śledczych, ustawa o handlu w niedzielę, powołanie Rzecznika Praw Dziecka, tego jest mnóstwo. Drodzy państwo, zaopatrzcie się w popcorn solidnie na najbliższy wtorek i środę, bo przypuszczam, że będzie się działo i dużo emocji, ale też i dużo dobra na koniec tego będzie - dodał lider Polski 2050.

Hołownia przekazał, że w sprawie srebrnego przycisku od YT porozumie się z Centrum Informacyjnym Sejmu. - Nie czuję się kompetentny, żeby pisać o ten srebrny przycisk - zastrzegł. - Dla mnie złotym i diamentowym przyciskiem jest to, że jest 126 tys. subskrybentów, a może - proszę nie traktować tego jako zachętę, mówię tu do posłów - będziemy w stanie wycisnąć więcej, i to będzie bardzo dobrze - powiedział.

Czytaj więcej

Protest na granicy z Ukrainą. Krzysztof Bosak: Rolnicy i przewoźnicy zostali zdradzeni przez rząd

- Demokracja wreszcie schodzi pod strzechy, wchodzi do naszych telewizorów, komputerów, smartfonów. Tak powinno być. Miejsce, w którym jesteśmy to nie jest muzeum demokracji. To jest miejsce, w którym demokracja ma być żywa, ma pokazywać się ludziom, ma pracować na ich oczach. Fajnie, że tak jest - mówił marszałek Sejmu.

W ostatnich tygodniach kanał Sejmu na platformie YouTube zyskuje na popularności. Numerem 1 na karcie "Na czasie" w Polsce, którą otwierają zazwyczaj materiały rozrywkowe, jest zapis transmisji z czwartego dnia pierwszego posiedzenia Sejmu X kadencji - obrady z 22 listopada wyświetlono 672 tys. razy, nie licząc retransmisji prowadzonych na innych kanałach, w tym prowadzonych przez media.

Kanał Sejmu na YouTube zyskuje popularność

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Polityka
Prezydencki minister zapowiada, że Andrzej Duda oceni dziś rząd Donalda Tuska
Polityka
Wybory do Parlamentu Europejskiego: O co walczy Trzecia Droga?
Polityka
Wybory do PE. Kaczyński porównał Kurskiego i Bielana do kutrów torpedowych
Polityka
Sondaż: Czy Polacy uważają wybory do Parlamentu Europejskiego za ważne wybory?
Polityka
Trzecia Droga rozpoczyna kampanię wyborczą do Parlamentu Europejskiego. "Potrzebujemy pokoju"