Reklama

Nie wiadomo co się stało z informatykami ze Wschodu, którym Polska wydała wizy

Choć nasz kraj wydał ponad 90 tys. wiz dla specjalistów IT ze Wschodu, do Polski przyjechał tylko co siódmy zaproszony cudzoziemiec. Nikt nie wie, co się dzieje z pozostałymi.

Aktualizacja: 03.11.2023 06:02 Publikacja: 03.11.2023 03:00

Nie wiadomo co się stało z informatykami ze Wschodu, którym Polska wydała wizy

Foto: Adobe Stock

„Specjalnie dla osób rozważających relokację do Polski prezentujemy Program Poland. Business Harbour. Zapewniamy szybką ścieżkę wizową dla specjalistów z sektora IT i ich rodzin oraz właścicieli i pracowników małych, średnich i dużych firm. Start-upom proponujemy finansowanie, a większym firmom zapewnimy usługi pozwalające na miękkie lądowanie w Polsce” – tak rząd reklamuje wprowadzony we wrześniu 2020 r. dla Białorusinów program „Poland.Business Harbour”, który miał przyciągnąć specjalistów IT ze Wschodu do naszego kraju. Rok później został rozszerzony na: Ukrainę, Gruzję, Mołdawię, Armenię i Rosję. Ale jak ustaliła „Rzeczpospolita”, od początku specjalne wizy wydawano obywatelom kilkudziesięciu państw spoza tej listy – m.in. Indii, Iranu, Korei, Japonii, Azerbejdżanu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Polityka
W weekend startuje kampania 2027, restart Tuska, w PiS walka buldogów
Polityka
Sondaż CBOS. Rekordowe poparcie dla partii Grzegorza Brauna
analizy
W Katowicach trwa konwencja prawicy. Prezes PiS śni o potędze, Donald Tusk gra dalej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Konwencja PiS. Jarosław Kaczyński ostrzega przed planami UE. „To kwestia być albo nie być Polski”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama