Reklama

Być antytezą Platformy i PiS

Szymon Hołownia i Władysław Kosiniak- -Kamysz zaczynają swój projekt jako zaprzeczenie zarówno polityki PiS, jak i postawy największej partii opozycyjnej.

Publikacja: 13.02.2023 03:00

Władysław Kosiniak-Kamysz, Szymon Hołownia

Władysław Kosiniak-Kamysz, Szymon Hołownia

Foto: PAP. Piotr Nowak

Od czasu powrotu Donalda Tuska do krajowej polityki szczególnie silnie rezonuje w PO teza, że anty-PiS to najbardziej pozytywny program dla Polski. To nie zakłada rezygnacji z programu w ogóle, tylko przekształcenie priorytetów partii, co się zresztą od miesięcy dzieje.

Szymon Hołownia i Władysław Kosiniak-Kamysz zaczęli pracę nad potencjalnym projektem wyborczym inaczej. Od „listy wspólnych spraw” i od ogłoszenia zróżnicowanego zespołu ekspertów, którzy mają pracować nad programem. Są tam i szefowa think tanku Instytut Strategie 2050 Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz i senator Kazimierz Michał Ujazdowski czy prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński, jeden z najbardziej wyrazistych samorządowców nowego pokolenia. Ogłosili to w Olsztynie, gdzie mówili o wykluczeniu komunikacyjnym, podążając trochę śladem partii Razem i posłanki Pauliny Matysiak.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Polityka
PO, Nowoczesna i Inicjatywa Polska się zjednoczyły. Tusk: Dobro zwycięża zło, ale musi być silne
Polityka
Współpraca PiS i Konfederacji, ale bez Kaczyńskiego i Morawieckiego? Znamy zdanie Polaków
Polityka
Sikorski o „bredniach” Kaczyńskiego i „wielkoruskim imperializmie”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Sondaż: Której partii Polacy najbardziej nie chcieliby zobaczyć w przyszłym Sejmie?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama