– Idą wybory, więc zamiast zabronionych spotów reklamowych, rząd funduje sobie „informacyjne" – twierdzi Tomasz Kalita, rzecznik Klubu SLD.
Komentuje w ten sposób zakończoną w niedzielę telewizyjno-internetową kampanię Ministerstwa Finansów „Wyślij PIT przez Internet".
Zastrzeżenia opozycji wzbudziły też koszt kampanii i wybór firmy, która przygotowywała klipy. Ich emisja w TVP i TVP Info kosztowała 199 534 zł brutto. O zlecenie na wyprodukowanie spotów ubiegało się pięć firm. Agencja Young & Rubicam, którą ostatecznie wybrał resort finansów, otrzymała 274 500 zł.
– Jako jedyna agencja zaproponowała realizację opcji viralowej [forma marketingu w sieci] filmu do Internetu – tłumaczy Magdalena Kobus, rzecznik Ministerstwa Finansów.
– Mam wątpliwości, czy w grę nie wchodziły i polityczne przesłanki – mówi poseł Andrzej Jaworski (PiS).