Szybki PiT czy promocja rządu?

Prawie pół miliona złotych kosztowała kampania resortu finansów. Opozycja zarzuca, że rząd kupuje przychylność wyborców

Publikacja: 15.03.2011 00:41

Premier Donald Tusk

Premier Donald Tusk

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

– Idą wybory, więc zamiast zabronionych spotów reklamowych, rząd funduje sobie „informacyjne" – twierdzi Tomasz Kalita, rzecznik Klubu SLD.

Komentuje w ten sposób zakończoną w niedzielę telewizyjno-internetową kampanię Ministerstwa Finansów „Wyślij PIT przez Internet".

Zastrzeżenia opozycji wzbudziły też koszt kampanii i wybór firmy, która przygotowywała klipy. Ich emisja w TVP i TVP Info kosztowała 199 534 zł brutto. O zlecenie na wyprodukowanie spotów ubiegało się pięć firm. Agencja Young & Rubicam, którą ostatecznie wybrał resort finansów, otrzymała 274 500 zł.

– Jako jedyna agencja zaproponowała realizację opcji viralowej [forma marketingu w sieci] filmu do Internetu – tłumaczy Magdalena Kobus, rzecznik Ministerstwa Finansów.

– Mam wątpliwości, czy w grę nie wchodziły i polityczne przesłanki – mówi poseł Andrzej Jaworski (PiS).

O co chodzi? W listopadzie portal gazetaprawna.pl przedstawiał Michała Nowosielskiego, dyrektora kreatywnego agencji Young & Rubicam, jako współtwórcę samorządowej kampanii PO „Nie róbmy polityki".

– Jeżeli osoby z tej firmy realizowały dla Platformy już wcześniej kampanię wyborczą, to wybór tej agencji bez przetargu budzi podejrzenia o nadużycia. Powinien to sprawdzić wymiar sprawiedliwości – twierdzi poseł Jacek Tomczak, wiceszef Klubu PJN.

Akcja informacyjna ministerstwa finansów

30-sekundowy spot „Współmałżonek" emitowany w TVP i TVP Info oraz spoty „Potrzeba" i „Załącznik" prezentowane w Internecie zostały przygotowane na zlecenie resortu finansów. Ich wspólnym przekazem jest hasło: „Do urzędu skarbowego przyjdź, jeśli masz naprawdę ważny powód. PIT wyślij przez Internet". – Kampania ta ma zaprezentować korzyści płynące ze stosowania przez polską administrację podatkową nowoczesnego i przyjaznego rozwiązania informatycznego, jakim jest system e-Deklaracje – tłumaczy „Rzeczpospolitej" Magdalena Kobus, rzecznik Ministerstwa Finansów.

—ww

– Idą wybory, więc zamiast zabronionych spotów reklamowych, rząd funduje sobie „informacyjne" – twierdzi Tomasz Kalita, rzecznik Klubu SLD.

Komentuje w ten sposób zakończoną w niedzielę telewizyjno-internetową kampanię Ministerstwa Finansów „Wyślij PIT przez Internet".

Pozostało 87% artykułu
Polityka
Lewica wybrała swoją kandydatkę na prezydenta
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Polityka
Czarne chmury nad ministrem Wieczorkiem. Nawet wniosek PiS niewiele może już zmienić
Polityka
Sondaż: Jak zmieniło się zdanie Polaków o Nawrockim, gdy został kandydatem PiS?
Polityka
Czy Jarosław Kaczyński powinien ponieść karę? Wyniki sondażu, Polacy podzieleni
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wybory prezydenckie
PSL nie wystawi własnego kandydata w wyborach prezydenckich. Ludowcy poprą Szymona Hołownię