Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 14.10.2019 11:54 Publikacja: 14.10.2019 00:08
Foto: Magdalena Starowieyska
Jaka była ta kampania wyborcza?
Jej charakterystyczną cechą był wzrost roli bezpośredniej komunikacji między politykami zabiegającymi o głosy wyborców a wyborcami. Na bezpośredni kontakt z wyborcami postawił głównie obóz Zjednoczonej Prawicy, który miał największe środki na kampanię i mógł sobie na to pozwolić. Mniejszą rolę odegrały billboardy i debaty telewizyjne. Większy był nacisk na perspektywy dotyczące modelu politycznego. Nigdy partia opozycyjna nie posługiwała się argumentem, że to jest walka o wszystko i od tych wyborów zależy np., czy pozostaniemy w cywilizacji zachodniej. Nowe było również to, że po raz pierwszy opozycja, która jest zróżnicowana, jednoczy się przeciwko rządzącym. Obie strony skoncentrowały się na wydobywaniu afer taśmowych, które w tej kampanii nie zadziałały tak, jak oczekiwano – zdewaluowały się.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W najnowszym odcinku podcastu „Polityczne Michałki” Michał Kolanko i Michał Szułdrzyński rozmawiają o gorących p...
Któremu z polityków ufa dziś najwięcej Polek i Polaków? W najnowszym rankingu zaufania CBOS pierwsze miejsce zaj...
W programie „Rzecz o polityce” Michał Kolanko rozmawiał z dr. Karolem Wałachowskim z Uniwersytetu Ekonomicznego...
Rozumiem koncepcję zakładającą, że wszyscy liderzy koalicyjni znajdują się w rządzie. Dziś są w nim premier Dona...
Ponad 57 proc. Polaków deklaruje brak zaufania do premiera Donalda Tuska – wynika z najnowszego sondażu IBRiS.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas